Monday, May 24, 2010

Nuffnang & Advertlets, mana bagus??



Sebenar kalau nak buat satu keputusan tu tak semestinya dari diri kita sendiri, melainkan satu keputusan tuh diadili dari pendapat2 orang lain, sebab keputusan yang kita buat tuh kita dah pikir cukup bagus, padahal hancus lagi ada la..

Dari dulu sampai la sekarang ni aku sendiri tak tau jawapan yang betul2 buatkan aku puas hati, huhu.. yela nama pon manusia mana nak puas hati dengan apa yang ada, hehe..

Masalah sebenar tentang ads/iklan nieh, hehehe.. antara nuffnang dengan advertlets, aku baru lagi dalam dunia blog nieh, so kene banyak bertanya kalau tak sesat jalan kang lagi tambah susah, biar malu asal dapat ilmu, tak gitu..

Ape yang aku tau antara kedua2 ads/iklan nieh menghasilkan pendapatan, lumayan atau tak tu belom pernah dapat pown, kan dah kata baru lagi, huhu.. lepas aku lepak2 dalam blog orang, banyak lagi diorang letak ads dari nuffnang banding dengan advertlets, tapi ada gak yang letak dua2 sekali, adess.. penin gak nieh.. tapi dulu aku pon letak dua2 gak, yela aku pikir gak kalau letak satu lambat pulak nak dapat hasil kan? so bedal la dua2..




Mula2 aku letak nuff, pastu letak gak advertlets, tapi yang peliknye aku tengok akaun nuff aku jadik semacam, semacam macam tak aktif lak, banding sebelum aku letak advertlets, last aku buang advertlets tu aku usha ok balik, alahai.. main2 lak dia..

Untuk kepastian, aku runner dan bertanya kepada en Google pasal masalah nieh, banyak giler jawapan yang dia bagi dan aku merasakan seperti di perli oleh beliau.

Apa yang aku tau kelebihan dari nuffnang nieh, dia bagi kita hasil setelah kita letak ads/iklan nuff tu dalam website kita, dan ada gak dengar dari para blogger ada yang kata nuff nie bayar kita setiap bulan, pastu pantang larang nuffnang nieh, kalau tak salah tak boleh ada ads/iklan lain selain dari iklan nuff tu sendiri, yang menjadi pesaing kat syarikat nuffnang tu la, kira macam letak ads/iklan nuffnang dengan advertlets sekali dalam satu website.




Advertlets ni lak, kelebihan dia bagi aku macam best, sebab dia bayar kita setiap dari pengunjung yang masuk dalam wesite kita, kalau tak salah 0.01 kort, aku penah guna advertlets nie dalam masa 4 hari 0.30, sikit betol? yela blog aku mana fames macam korang, haha.. bayangkan kalau sehari 100 pengunjung datang lepak blog kita? pastu yang lagi menarik advertlets nie dia tak macam nuffnang, kalau kita letak iklan lain dengan dia pon ok jer.. hehe..

Kenapa aku letak nuffnang? sebab lepas dah tak larat nak tanya en Google, akhir jawapan yang aku amik adalah "pakailah nuffnang untuk blogger yang masih baru".. adess.. penin punya pasal tu yang letak nuffnang tu..

Lagipun tengok gak dalam blog korang sume pakai nuffnang, ada sorang dua je yang advertlets, so harap korang bagi la pendapat biar aku nie jelas sikit pasal dua2 menda nieh, yela bagi aku sendiri tak seronok kalau apa yang kita pakai tu sebab dari kita ikut orang, kalau boleh tahu sikit pon ok la.. :-)

Korang2 yang pro bagi la pandangan ngan pendapat sekali ngan sebab2, yela pengalaman mana bleh dapat ngan duit kalau tak dari diri sendiri :p
Share:

8 comments:

hamba NYA said...

tepuk dada tanya selera...

Dzasc Skachers said...

huhu.. tu la pasal post nieh, nak tau pendepat korang camner.. :p

CITY® said...

salam dinda wadud,
hoooooooooo baru g ke?
akak daha da rm 160 ++ akaun nuffnang tuh
biar la dulu, ingat nak tunggu riban2 baru keluarkan
hahhahah...
dulu2 sebulan 2 je akak rajin update n blogwalking
now, dah malas dan dan dan
hehheheh...
nalas
malas
malas
kalau u rajin dan punya byk masa leh wat duit per
terpulang kan

Dzasc Skachers said...

wassalam..
a'ah baru lagi la kak.. heheh..
owh rajin blogwalking ker? hehe.. trimas kak sudi komen dan bagi saranan :p

Dee said...

aishh...nak cepat kaya ke?..hehehes

Dzasc Skachers said...

hehe.. xde la.. saje nak tanya pendapat.. bukan per, alang2 ada blog biar ada income gak.. :p

Ibu Hidayahamin said...

ta pe dik, teruskan kalau bagus, tapi yang penting niat asal kamu membuat blog ni...

Dzasc Skachers said...

hehe.. trimas kak.. :-) tu la saya kata, biar alang2 ada blog dapat income gak..ekekekeke.. :p