Tuesday, November 2, 2010

Holy Bible @ AlKitab.

Salam semuanya.. :-) diharapkan sihat2 selalu.. ceria2 seperti halnya seorang yang beriman.. semoga semuanya dirahmati Allah, amien.. :-)


First.. wadud mintak maaf sangat sebab dah lama x berkongsi ilmu dan lepak2 umah korang lagi.. hehehehe.. bukan sengaja okeh, lau sengaja tu memang korang leh kata wadud ne " badboy " =)


Disebabkan bebanan yang terlalu banyak, activity wadud dalam " melepak " terbantut.. hehehe.. biasa lah, nama pon pelajar.. " budak sekolah " memang busy.. :-)


Sebenar rini bukan nak update saje2.. update sebab wadud ada satu mende nak gtau korang sumer.. rahsia ne tau, jangan gtau sape2 yang x berkenaan.. hehehe..




Uronyo.. ( hari ini ) wadud dengan segala kerendahannya, mendapat satu buah buku yang selama ne wadud nak.. buku ape eh? nama buku tuh " Alkitab " atau " Bible ".. wah3.. bukan senang nak dapat sekarang, Bible ne tidak dijual secara terbuka macam buku2 yang laen.. hanya penganut Kristien je yang bleh beli.. dan wadud dah dapatkan sekarang dengan bantuan sorang kawan dari Medan.. :-)


Habes, yang wadud lebey2 bangga ngan buku tersebut apsal lak? gud question.. :-) bukan sengaja wadud nak Bible ni, yang pertama sebab, seorang mahasiswa perbandingan agama harus mempunyai buku2 camtu.. kedua sebab, dengan jelasnye wadud dapat membuat perbezaan secara " real " terhadap Bible dan al-Quran.. huh..


Okeh, ape beza Alkitab dengan al-Quran? padahal tu semua turunnya dari Allah? sangat jauh berbeza setelah Bible ini diubah mengikut otak manusia berbanding Quran..




Seperti yang kita tahu, injil itu diturunkan ALlah kepada Nabi Musa, untuk pengetahuna semua.. The Holy Bible ini telah direvisi oleh orang-orang Kristien sendiri, ianya didukung oleh 32 sarjana terkemuka dan didukung oleh 50 ahli agama dalam memproduksi buku tersebut..


Apabila sesuatu kata Allah yang suci itu telah diubah, maka ianya bukanlah satu dari kata-kata Allah lagi melainkan adalah dari manusia sendiri.. dan yang menjadi perubahan ketara antara al-Quran itu adalah, Quran dijamin ALlah akan kesuciannya, bagaimana bisa Allah menjamin? lihatlah dunia sekarang ini, betapa ramai dan banyaknya penghafal2 al-Quran dan pasentren2 yang telah membangun pesat?


Bagaimana bisa al-Quran diubah begitu saja? huh.. impossible.. :-) moga ALlah merahmati kita semua, dan doa lah supaya kita tidak termasuk dalam golongan orang2 seperti itu, amen..


Dan.. sangat banyak perbezaan antara Bible dan al-Quran, secara singkat, cuba anda fikirkan.. adakah satu kitab suci itu mengajarkan kita berbuat zina? begitulah halnya Bible.. di dalamnya wadud menjumpakan hal yang menceritakan tentang " Buah Dada " secara terbuka, tentang penzinaan antara Loat ( Nabi Lut ) dengan anak perempuannya..


Itukah dinamakan Kitab suci yang memberi penerangan kepada sesiapa saja yang membacanya? wajarlah jika kita melihat ummat2 Kristien sebegitu rupa.. :-) hehehe.. maaf terbahasa indonesia.. =)


Semoga, dari kata2 wadud neh.. memberi kita semua satu ilmu baru yang wajib disebarkan kepada sesiapa sahaja yang anda hendaki.. dan sebarkan lah.. wadud jugak memohon, agar ALlah tetap memberi wadud dan kawan2 semua jalan benar yang seharusnya kita tujui.. amin ya Rabbal alamin..


Yang berminat untuk melihat Bible, bolehlah download link yang tertera di bawah ni ok.. :-)



Holy Bible

CHM version

9.8MB



or



Holy Bible

CHM version

9.79MB

Share:

0 comments: