Sunday, March 31, 2013

Lawak Pendeta ~ Aceh Mali La ~

Lawak Pendeta ~ Aceh Mali La ~

Satu hari aku dah janji dengan kawan puan aceh nak teman drang pegi gereja.. sebeb sebelum ni pon aku je yang berani deal dengan pendeta tu, dak lain hampeh.. kalau dah ada orang yang boleh bertanggungjawab untuk selesaikan sesuatu masalah, memang drang takkan susahkan diri drang unruk offer tolong ke ape.. hahaha.. biasalah manusia, i think, same case jugak dak-dak kat Malaysia nih.

Sooooorr.. berlaku dialog antara kami (Mai, aku dan amir). Masalahnyer, bapak pendeta takde pulak kat office dia, so terpaksa call.. bukan aku taknak call, first, aku dah pernh msg dan dia tak balas, maybe aku tak tepat masa lepas aku dah janji dengan beliau, second, bile aku dah problem dengan seseorang dan pulak aku takde hal dengan dia.. mungkin agak susah untuk aku berkomunikasi dengan die.

Lawak Pendeta ~ Aceh Mali La ~

Aku : Hadus.. malas lah aku nak call dia dek (Mai).. the prob is, pendeta tu macam marahkan aku jep?

Mai : Dah tu camne ni bang? aku dari jauh datang semate-mate nak jumpe pendeta tu la..

Amir : What the hell ni dud? ape masalah? ler.. pasal call je? meh sini aku cakap.. ok dud?

Aku : Hg na cakap ke mir? ok lah tu bereh.. hang cakap gini kat dia "Pak.. lagi dimana? kami udah di depan kantor bapak".. dont forget tau..

Amir : Ok.. meh sini HP hang.

TUT.... TUT.... TUT.... TUT.... hello... (Pendeta)

Amir : Assalamualaikum pak..

Aku & Mai : Weh! hahahahahahahahaahhaahahahahahhahaahhaha............ !!! agak la mir.. tu Pendeta bongok !!

Amir : Ya Allah.. TUT............ !!!!! (Amir letak telefon) hahahahaha.. aku dah terbiasa la, adoi camne nih? alahai, nyaris bapak tu tak denga kite gelak.. 

Aku : hahaha.. ape ke bengong lah, tu lah tadi bajet hebat sangat, nak sangat cakap.. padahal tak biase dengan Pendeta, nyaris dia tak tahu no AS aku, kalo idak.. ngokngek la hg mir..

Lastly, terdengar sudah msg masuk ke inbox aku, opss.. dari bapak pendeta la pulak, owh.. dia takde sebab masih di luar, hmm.. mai, bapak tu kate ada kat kantor hari Jumaat depan, so? ok lah kite jumpe lagi Jumaat depan yep.. hahaha.. hatiku masih geli dengan gelagat Amir yang bajet hebat, penyudahnye kantoi dengan kehebatan sendiri.. macam-macam (^_^)

Kome kalau jadi kes macam mane yang terjadi pada Amir kan, jangan pulak pegi letak macam gitu jer, teruskan perbuatan, tu dikire kite tak sengaje dan dimaafkan, melainkan kome sengaje, tu dah dikire berdosa dan haram.. santai je yep. kih3..
Share:

0 comments: