Monday, August 25, 2014

Diary UKM : 28/8/2014 Detik Menuju UKM

UKM : 28/8/2014 Detik Menuju UKM

Setahun sudah berlalu penangguhan ku untuk menyambung pengajian selama ini berlalu sudah.. MTQ meninggalkan ku UKM memanggilku.. mana satu kepentingan dalam kehidupan? haha.. 

Preparation aku tuk Master ni taklah sedetail macam orang lain kut.. yang penting asas dah kene ada dalam kepala macam bajet kos segala macam kos, paling penting Yuran pendaftaran, tak de duit kome.. pegi la main jejauh yek!

Yep duit memang penting tuk permulaan yang memeritkan ni.. kalau tak perit tak best la, tak mencabar dalam belajar kan? semua benda pun untuk permulaan adalah suatu yang perit tuk dihadapi.. dah lepas tu, insyaallah OK.

Sekarang memang berkobar jiwa aku nak gih UKM nih! hehe.. alhamdulillah diberi rezeki dan kesempatan oleh ALLAH pada aku, walau dah buat penangguhan 1 tahun, ALLAH tetap bagi kesempatan lagi.. so takde alasan aku nak tolak lagi!

Cume yang buat ku masih confuse adalah waktu ujian Bahasa Arab dan Penginapan. Ujian Bahasa Arab tu takde lah confuse mane, cume ku harap malas nak amik ujian dan tambah jer kursus Bahasa Arab dalam sllyabus ku.. memang ku harap begitu pun. tapi tak tahu la buleh ke idak..

Pasal penginapan pulak.. dari info-info yang telahpun berjaya ku dapat dan hadamkan sampai sekarang, penginapan tuk pelajar Master ni kurang, senang kate tak boleh buat tempahan.. Ok lah tak buleh wat penangguhan, tapi kene la reserved tempat tuk pelajar Master, memang diorang suh daftar kolej (penginapan) masa first register masuk UKM.. seolah-olah macam nasib je kalo ade ke idak.. hahaa.. dalam otak den, merempat jer kat memane.. muehehehe.. baru best!

Tapi ape-ape pun semua tergantung pada ALLAH, ku hanya berusaha dan tawakkal, yang menentukan segala adalah ALLAH. So nape mesti nak mengeluh bagai? relax la.. 

Paling tidak syukur ALLAH dah bagi rezeki tersangat banyak sampai dapat sambung belajar di peringkat Master, berape ramai permohonan mereka ditolak? Apepun, redah je dulu, hadapi cabaran tu dulu, then barulah dapat hasilnye.. lumrah kehidupan.
Share:

2 comments:

LiSa KhAiRuL said...

salam, bro saya nk tnya, kalau nk buat penangguhan master di ukm tulis surat kepada dekan fakulti ye? kena hantar by hand ke cmne?

Dzasc Skachers said...

@LiSa KhAiRuL wassalam... sis boleh baca kat sini:
(http://duadz.blogspot.my/2014/08/diary-ukm-perhatian-penangguhan.html?showComment=1453360793559#c1583990286201214980)

Saya tulis surat hantar pada bahagian siswazah, xperlu hantr by hand, pos pun boleh,,, tapi kalau urgent nak pastikan selamat sampai, lagi bagus by hand.