Saturday, January 29, 2011

centricle.com ( encode scripts )

Korang suka buat tutorial blog? tutor2 yang banyak menggunakan script2 untuk menjalankan sesuatu benda tu? tapi masalahnyer kadang2 nak buat tutor ni tak semua script boleh nampak kat posting kita sebab script tu bila kita post dia akan JADI BETOL2, padahal kita cuma nak nampakkan jer untuk dikongsi bersama la kan?


Bukan korang jer yang mengalami masalah macam tu (kalau yg mengalami la), wadud pon dah pening camne cara nak perlihatkan script tu kat posting kita..


Google punya google, dah dapat cara.. sebenar tak susah pon dari ape yang wadud pikirkan, semua tu cuma code yang sememangnyer blogspot xdapat menerima untuk diperlihatkan, melainkan kita balikkan dia.. camne cara dia?


Mudah dan slumber jer cara dia, korang cuma perlukan encode untuk terbalikkan (bahasa mudah) code dari script korang tuh.. korang hanya pastekan script korang kat dalam page yang disediakan, kemudian click encode button.. dia akan bagi code yang lain dari script asal kita, script tu la yang akan korang pastekan kat entry @ post korang.. nanti bila korang publish, blogspot dapat baca dan akan nampak. (xpaham tanya wadud)



Untuk ENCODE script korang, refer kat SINI2.. tersangat simple jer step dia.. rasa2 xperlu kot wadud terang panjang lebar kat atas.. hehe.. sekadar sharing.. =) gudluck..


Share:

0 comments: