Monday, July 8, 2013

Ramadhan : Selamat Menyambut 1 Ramadhan 1434 H Rabu 10 Julai

Selamat Menyambut 1 Ramadhan 1434 H Rabu 10 Julai

Assalamualaikum kepada semua sahabat yang menjengah atau terjengah di blog yang tak seberapa ni (KBM). Di masa, hari dan bulan yang mulia ini, saya ingin memberi sedikit kata-kata sebelum bertemunya di bulan Ramadhan pada 10 Julai 2013 hari Rabu.

Esok adalah harapan.. 
sekarang adalah pengalaman..
kemarin adalah kenangan..yang tak luput dari kekhilafa.. 
marhaban ya ramadhan...........
mohon maaf lahir dan batin 
Semoga RAMADHAN kali ini lebih baik dari RAMADHAN tahun lalu.. 
amin….

Erkkk.. saye dah lame tak update, so kalau sekali update terus buat ucapan sambut Ramadhan.. hehehe.. tapi kalau sesuatu yang baik ape salahnye kite same-same ingat mengingati antara satu sama lain kan? tak perlu tunggu tahun depan, bulan ni pun dah boleh kalau nak mula azam baru (^_^)

bangun untuk bersahur walaupun hanya meneguk segelas air, banyakkan solat sunat dan bersujud selama 1 mint selepas membaca doa (subuh), buatlah jadual harian yang lebih difokuskan beribadat kepada Allah, berzikir, membaca al-Quran, solat-solat sunat dan amalan lainnye.

Semoga pada bulan Ramadhan pada tahun ini akan lebih memberi kepada kita kekuatan, semangat untuk menyempurnakan kewajipan sebagai seorang islam dalam menunaikan ibadah wajib dalam rukun Islam yang ke 4. Amin ya Rabb
Share: