Wednesday, July 16, 2014

2 Tips Memanggil Visitors ke Laman Web

Meh nak kongsi sikit tips tarik visitors ke blog / website dengan sangat mudah. Tak perlu susah-sudah nak carik follower yang kite tak yakin pun dia datang blog kite, so caranya perlukan sedikit kepakaran dan kerajinan untuk terus mencari dan try and error.

Bukan nak kate KBM ni blog yang power, masih ramai blogger yang terlebih power pon ada.. siap guna blogspot lagi, KBM dan bertukar kepada domain sendiri, sebab URL asal KBM tersangatlah panjang, huhuhu..

2 Tips Memanggil Visitors ke Laman Web

Sengaja atau tidak, ku terbuka Nuffnang Accout dan terus ke keyword and Referrals part, dan ku terlihat beberapa keyword yang baru 3 entry aku menulis tentangnya.. apekah keyword tu? Kiki Kamaruddin Si Steering Lock. Isu terbaru yang hangat dibualkan para internet user tentang seorang wanita 30 tahun bertindak ganas terhadap seorang warga emas yang secara tidak sengaja TERLANGGAR kereta Peugeot CDM 25 beliau, amik steering lock, terus ketuk2 kereta Uncle tuh (refer sini).. hah ! kan dah fames ! kehkehkeh ~

So yang menjadi persoalan adalah, bagaimana dengan hanya beberapa artikel berkaitan Kiki Kamaruddin boleh menjadi keyword utama di KBM? haaa.. moh kite sesame belajo yek !

1.) Artikel / Posting isu-isu terkini.
2) Keyword tentang artikel yang ditulis.

Dua bende tu antara kunci untuk menarik visitor ke blog kita.. pastikan artikel yang bermanfaat, paling tidak memberi input kepada yang membaca. Dengan input yang baik, pelawat akan merasa puas dan tidak membuang masa, itu yang penting !

Keyword, yes keyword ! kalau artikel yang bodoh sekalipun kalau keyword dia power, buleh jadi virus kepada pelawat.. hehehe.. maksudnye, pelawat tertipu dengan keyword saje, kalau klik sekalipun, ntah ape-ape isi artikel tu.. bahaya buat macam ni, akan banyak sumpah seranah yang kome akan dapat.. jujurlah untuk diri anda sendiri, itu yang terbaik.

Kalau dah menempati semua diatas, insya Allah akan dapat seperti yang dihajati.. dah macam jihad pulak bunyiknye.. hehe.. lepas dah siapkan artikel yang bagus, jangan lupe untuk Ping di mana2 engine Ping untuk bagitahu pada setiap search engine yang terdaftar. Ku syorkan cube di http://www.totalping.com/. Caranya, tiap kali buat artikel baru, terus pingkan url artikel anda di http://www.totalping.com/.

2 Tips Memanggil Visitors ke Laman Web

Teruskan usaha demi usaha.. memang akan bosan kalau kita tengok blog kita sunyi sepi, dengan usaha yang baik akan memberi hasil yang baik. Silap-silap referrels korang semua search engine yang top level.. contoh dari KBM seperti di atas. Selamat mencuba, jangan pernah putus asa.
Share:

1 comments:

Abam Kie said...

as salam. thanks for the info. abe kie dtg sini jd follower ke 482. tq