Monday, June 4, 2018

Semakan Duit Tawaran Wang Pendahuluan Pinjaman (WPP) PTPTN Masuk Secara Online 2018

Semakan Duit Tawaran Wang Pendahuluan Pinjaman (WPP) PTPTN Masuk Secara Online

BERMULA 1 Jun 2018, Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) akan mula melaksanakan tawaran Wang Pendahuluan Pinjaman (WPP) menggunakan kaedah atas talian berbanding secara pos yang dilaksanakan sebelum ini.

PTPTN dalam satu kenyataan berkata, kaedah ini bagi memastikan pemberian surat tawaran WPP kepada pelajar dilaksanakan dengan lebih cekap dan berkesan.
“Oleh yang demikian, para pelajar bagi kemasukan sesi Jun 2018, boleh membuat semakan dan mencetak surat tawaran WPP melalui portal rasmi PTPTN di www.ptptn.gov.my mulai 1 Jun 2018 sehingga tamat tempoh sah laku pada 31 Julai 2018,” kata PTPTN.
Selain itu, surat tawaran WPP yang telah dicetak perlu dibawa dan ditunaikan di mana-mana 149 cawangan Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB) yang berhampiran.

“Penunaian WPP hanya boleh dilakukan di kaunter BIMB dan tidak boleh dimasukkan melalui mesin deposit cek atau di lain-lain bank selain BIMB sebelum tamat tempoh sah laku. Tawaran ini akan terbatal sekiranya ia tidak ditunaikan dalam tempoh berkenaan.

“Para pelajar yang layak menerima WPP juga akan dimaklumkan oleh PTPTN melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) dan emel berdasarkan nombor telefon bimbit dan alamat emel yang dikemas kini semasa permohonan kemasukan ke IPT,” katanya PTPTN.

Maklumat lanjut mengenai WPP boleh diperoleh di www.ptptn.gov.my atau menghubungi talian Careline PTPTN di 03–2193 3000.

Setiap tahun PTPTN menyediakan kemudahan WPP sebanyak RM1,500 kepada pelajar baharu sebagai persediaan sebelum mereka mendaftar masuk ke universiti awam dan politeknik.

Sumber
Share:

1 comments:

Stellar666 said...

Ini adalah testimoni saya tentang bagaimana saya akhirnya menyertai orde dunia baru, Illuminati setelah saya cuba untuk menyertai selama lebih 2 tahun sekarang tetapi penipu mengambil wang daripada saya beberapa kali. Saya telah mencari untuk menyertai Illuminati sekian lama, tetapi penipu terus mengambil wang saya sehingga awal tahun ini apabila saya bertemu dengan Lord Felix Morgan dalam talian, saya menghubunginya dan saya menerangkan segala-galanya kepadanya dan dia mengesyorkan pendaftaran yang digunakan dan saya membayar untuk ahli besar untuk membantu saya bermula dan saya telah dimulakan ke dalam World Order dan saya menerima jumlah $1,000,000 dolar AS selepas permulaan saya dilakukan. Saya sangat gembira! Dan berjanji untuk menyebarkan kerja baik Lord Felix Morgan. Jika anda berminat untuk menyertai Illuminati perintah dunia baharu hari ini, hubungi Lord Felix Morgan hari ini dia adalah peluang terbaik anda untuk mendapatkan keahlian kepada illuminati yang sentiasa anda inginkan. Hubungi Lord Felix Morgan E-mel: Illuminatiofficial565@gmail.com atau WhatsApp +2348055459757