Monday, April 1, 2013

Couple Story ~Mia Nak Jumpa Kawan~ (Ep 2)

Mia nak pegi mana tu?? ibunya bertanya.. dengan slumber, Mia menjawap, Mia nak pegi jumpa kawan ni mak, kejap jer, nak teman kawan pegi shopping.. ibunya tidak puas hati dengan jawapan yang diberikan Mia kepadanya, ibunya bertanya lagi, kenapa Mia tak keluar pagi2?? kan dah pukul 9 malam nie, x baik anak dara keluar malam2 Mia..

Mia tanpa menjawap terus keluar menuju pintu yang menjadi kebiasaan keluarga itu menutupnya pada jam 6.30 petang, tidak pernah Mia bersikap begitu selama umurnya mencecah 18 tahun, sebelum tu, Mia seorang anak yang sangat menghormati ibunya, tidak pernah bersikap dingin apalagi tidak menjawap pertanyaan ibunya, dan yang paling menyinggung perasaan ibunya, Mia sudah pandai keluar malam bersama temannya..

Couple Story ~Mia Nak Jumpa Kawan~ (Ep 2)

Vromm!! bunyi kereta kawan Mia yang telah lama menunggunya di luar, setelah sampai di tempat yang dijanjikan kawan Mia kepadanya, Mia merasakan kurang selesa berada di tempat kawannya itu, kerana asap rokok yang membuatkan Mia sesak nafas, Mia tidak tahu dimanakah tempat yang dijanjikan temannya itu, Mia pikir itu mungkin di taman.. tapi ini seperti berada di suatu tempat yang tertutup, begitu ramai pasangan yang ada di tempat tu.. tetapi yang membuatkan Mia pelik dengan orang yang berada di tempat itu, masing2 dari mereka memegang kayu yang agak runcing di hujungnya.. bagi Mia itu suatu perkara yang baru baginya, mereka juga mempunyai meja masing2 dan ada berwarna2 bola di atas meja tersebut.. Mia makin ingin tahu..

Mia tidak bertanya kepada kawannya, kerana pasti Mia akan ditertawakan oleh temannya.. Mia hanya duduk2 dan memesan minuman.. dia hanya melihat temannya bermain dengan memang kayu runcing itu.. setelah 3 jam berada di tempat itu, Mia mengajak temannya untuk pulang, dengan alasan kurang sihat, sedangkan Mia merasakan agaka kurang selesa dengan keadaan di tempat itu, tetapi baginya nyaman, dan merasakan dirinya sudah besar seperti teman2nya yang lain..

Mia kemudian dihantar ke rumahnya pada jam 3 pagi.. temannya juga mengajak Mia untuk bersama lagi keesokan harinya, kali ini ditempat lain.. Mia juga dijanjikan temannya pasti akan berpuas hati dengan tempat yang akan dituju keesokan harinya..

Mia hanya menoleh dan tersenyum, dia kemudian membuka pintu rumahnya yang telah terkunci dengan kunci spare part yang telah diberi ibunya jika kemungkinan berlaku suatu hal.. Mia terkejut, dia menyangka bahwa ibunya telah tidur..

Ibunya bertanya : kemana saja kamu Mia?? ibu telefon Mia x angkat, ibu risau berlaku apa2 pada Mia.. Mia kemudian menjawap : Mia ikut kawan.. dengan slumber terus berlalu menuju biliknya di tingkat atas..

to be continued.... :p

Apa yang kita dapat??

1.) Mia tidak perasan bahwa ibunya tersinggung.
2.) Mia sudah pandai berbohong.
3.) Mia sudah mula bergaul dengan kawan2 dan berani keluar malam.
4.) Mia tidak peduli dengan nasihat ibunya.


Jangan tak nampak, dari cerita tu wadud cuba memberi penjelasan secara peringkat akan perubahan pada diri seseorang kepada suatu yang baru.. tapi wadud lebih khususkan bahwa dosa tu sebenarnya kita tidak tahu telah lama mengalir..

Nantikan siri yang seterusnya.. hehehe... :)
Share:

11 comments:

Reen said...

eh eh!
tak perasan aku!
dah buat pop up eh?
hahaha
baru perasan!
hee~
weh!
ko saje kan wat cite bersiri siri cam neh!
ish!
sis, aku tak paham laa. ape yg kayu runcing nye?

Reen said...

eh eh!
tak perasan aku!
dah buat pop up eh?
hahaha
baru perasan!
hee~
weh!
ko saje kan wat cite bersiri siri cam neh!
ish!
sis, aku tak paham laa. ape yg kayu runcing nye?

CITY® said...

salam wadud,
sori akak ada masalah sikit

jaga diri
jaga hati mak ayah
walau dah ada isteri, anak2
mak ayah tetap tjawab kita okay
lambat atau cepat
tuhan itu adil dan berkuasa
akan ada balasan siap2 yang derhaka pada mak ayah,
jangan sekali2 buat mak ayah menangis kerana kita anak2...

miss u
kak ct

mama hidayahamin said...

Cinta…. Cinta….. Cinta…… kerana cinta bunuh diri…. kerana cinta maruah tergadai….. kerana cinta bayi dibuang….. kerana cinta segala-galanya boleh jadi. Ada cinta yang akan membawa kebaikan, ada juga cinta yang membawa keburukan. Cinta yang membawa keburukan inilah yang sangat ditakuti.


Sabda Nabi s.a.w.:”Jauhilah oleh kamu bersunyi-sunyi dengan perempuan/lelaki.Demi Allah,tiada bersunyi antara seorang lelaki dengan seorang perempuan,melainkan masuklah syaitan antaranya.”

Dzasc Skachers said...

@reen_sofee muahahahaha.. a'ah saje jer.. :) tapi ntah orang nak bacaa tak.. lorh kayu runcing tuh kayu snooker la bro.. hhahahahaha.. agak la x tau.. :p

Dzasc Skachers said...

@blueCITY® masalah berukbend akak ker??hehehe.. sian kat akak.. :)

a'ah betol pe yang akak cakap.. semua yang kita buat kat dunia nieh, pasti dapat balasan suatu hari nanti.. :p

Dzasc Skachers said...

@mama hidayahamin hehehe.. btol2.. :)
antara kedua orang lelaki dan perempuan,pasti ada syaitan yang ketiga.. :D

tehr said...

salam wadud
pada pendapat aku la, couple2 ni 99.9% tak bagus

boleh berkawan dan berkenalan TAPI couple memang tak bagus

Dzasc Skachers said...

@tehr wassalam.. a'ah.. memang pown.. aku xsetuju langsung..hahhha.. :)

wanie said...

lahaii..kayu runcing tu kayu snooker ke? ekekeke...mule2 x phm..pstu bole wadud jwb prtyaan pengkomen atas tu bru fhm..aiyooo..snooker x bez..main gme snooker dlm komputer lg bez..nnt wadud gtau mia tu suh main snooker dlm komputer je lah ye..kui3 :P

Dzasc Skachers said...

@wanie hehehe.. ntah wanie penha main snooker ke tak nieh?? mesti x penah?? hahaha.. nanti la wadud gtau Mia tuh..hehehe