Saturday, March 30, 2013

Artis Dan Pakaian, Apo Kono Jah?

Hari tuh aku lepak sekali dengan my sister di ruang tamu bertemankan rancangan-rancangan TV yang ntah aku pon tak tahu, bukan tak nak amik tahu, tapi aku rase kalau amik tahu pon macam takde gune untuk aku so saye pon mengabaikannye.. sampailah satu rancangan gosip artis, aku rase pasal gosip-gosip ni ramai yang suke.. paparazzi la dan memacam lagi, so what the problem? takde masalah ape sebenarnye, takde pulak drang ganggu aku atau buat sesuatu yang boleh merugikan diri mereka, but.. mereka buat kesalahan dengan merosakkan orang lain pulak..

Artis Dan Pakaian, Ape Kono Jah?

Seorang artis yang ditanya beberapa soalan berkaitan aurat, dedah sana sini, dulu orang kampung pandai pulak jaga aurat, bile dah popular, jadi artis dengan ramai peminat kat luar, lain pulak pakaian dia. Bukak lengan la, pakai skrit sampai macam nak tunjuk pantat.. dan bile peminat bersuare, lame kelamaan dapat pulak lah title artis HOT masa kini. Tulah yang jadi masalahnye, Tuhan manusia skang ni antara lain adalah artis, ape je yang artis pakai, kata-kata drang, perbuatan drang, menjadi kewajipan tuk ditiru.. hahaha.. pelik bile tak tahu tren artis masa kini, kolot ke tu?

Bile artis ditanya mengenai pakaian mereka.. dedah tu dedah ni, tak pe ke? nampak dada.. skrit pendek. Yang lawak.. jawapan drang, setiap orang ada hak peribadi masing-masing.. kalau dedah sikit tak pe je, setakat nampak bentuk dada yang menonjol dengan pakaian ketat warna merah, tak pe lah sikit je.. ada sorang artis nih, aku dah lupe nama dia, bile TV dah tunjuk cara pemakaian drang.. wow.. boleh tahan la, bapak punye pendek skrit dia pakai, sikit lagi nampak la spender dia? tu tak pe ke kakak? jangan sampai, dosa yang kite tanggung sikit, bile dah sampai di akhirat, tibe-tibe banyak pulak.. 

Artis Dan Pakaian, Ape Kono Jah?

Jangan tak tahu melainkan memang dah tahu.. macam yang aku cakap, Tuhan manusia sekarang antara lain adalah artis masa kini, sebagai seorang artis yang tahu kedudukan mereka di tengah-tengah kelompok manusia, tunjuk lah contoh yang baik.. tunjuklah akhlak yang mulia, perbuatan korang ditiru orang tahu? aku dah tak larat nak dengar member aku dok ulang mende yang same dari trademark seorang artis, dan bile aku kate, amende tuh? drang akan menjawab.. lah, hang tak tengok ke cite tu? hahahaha.. aku macam dah lebih bangga dengan product media Barat berbanding dari Malaysia.

Aku tak tahu ape yang akan jadi kalau aku jadi artis, yelah.. kalau jadi artis ni, confirm ke akan pakai pakaian yang ketat-ketat? kalau pakai muslimah, tak boleh ke, tak jadi ke artis tu? memang kene ikut kate pengarah, tapi aku lebih yakin, dengan berpakaian ala  muslimah, yang menutup aurat, akan lebih membuaka mata peminat-peminat, drang akan respect lebih, drang akan menunjukkan rasa hormat, barulah aku boleh bangga dengan artis.. barulah bile orang kate, eh artis Malaysia bagus lah.. aku boleh kasi good pada drang, boleh jadi idola sekejap, tapi bile dah banyak berlaku hal yang same, artis yang baru join atau baru menceburi dunia artis ni pon berubah pakaian dia.. hmmm.. tak lame lagi kiamat la dunia nih.

Jangan sampai dah banyak bala yang Allah turunkan tuk manusia baru rase nak taubat dan segale macam.. sekaran gpon dah nampak bala Allah, kepanasan.. tu pun tak tahan? ape lagik bile nanti dah kat akhirat.. subhanallah..~ _ ~
Share:

0 comments: