Thursday, January 22, 2015

Gambar+Video: Zamani Slam Ditahan Reman Hingga Sabtu

Gambar+Video: Zamani Slam Ditahan Reman Hingga Sabtu
SEORANG penyanyi kumpulan popular era 90-an ditahan reman selama empat hari di Mahkamah Majistret Ampang, Selangor semalam kerana didakwa memiliki dadah jenis heroin.

KUALA LUMPUR 21 Jan. – Usaha mendapatkan perintah reman terhadap seorang bekas vokalis kumpulan pop terkenal era 90-an atas dakwaan memiliki dadah jenis heroin di Mahkamah Majistret Ampang dekat sini hari ini bertukar kecoh apabila penyanyi tersebut mengeluarkan kata-kata kesat kepada jurugambar.

Kejadian itu berlaku sewaktu beberapa jurugambar merakam gambar suspek yang memakai baju hitam itu ketika dibawa keluar dari mahkamah selepas mendapat perintah reman selama empat hari bermula hari ini.

Perintah reman sehingga Sabtu ini dikeluarkan oleh Pendaftar, Mohd. Rahbadar An-Nur Haslan di bawah Seksyen 117 Kanun Tatacara Jenayah bagi membantu siasatan polis mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan 15(1)(a) akta yang sama.

Vokalis berusia 43 tahun itu ditahan bersama seorang rakan wanitanya kerana disyaki memiliki dadah jenis heroin dengan berat kasar 1.2 gram dalam satu serbuan di rumahnya di Taman Keramat, dekat sini tengah malam tadi.

Serbuan itu dilakukan sepasukan anggota polis dari Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang, hasil maklumat yang diperoleh.

Rakan wanitanya turut direman empat hari sehingga Sabtu ini di mahkamah sama.

Menurut sumber polis, dalam soal siasat awal, penyanyi tersebut mendakwa telah terbabit dalam gejala penagihan dadah jenis syabu dan heroin sejak 10 tahun lalu.

Sumber.

Gambar+Video: Zamani Slam Ditahan Reman Hingga Sabtu

Kecoh kan di facebook zamani dipaksa nyanyi oleh salah seorang anggota Polis yang bertugas waktu tu? bagi aku memang tak patut la.. hormat la brader lagend nih, yang buatkan orang lagi tak puas hati bila zamani nyanyi dengan tangan kanan digari. Maybe disebabkan terlampau obses nak jadi artis FB, sampai tak perasan dah menggugat sensitiviti orang lain. Layan video Zamani Slam Dipaksa Nyanyi kat bawah.

Video Zamani Slam Dipaksa Nyanyi
Share:

0 comments: