Saturday, July 11, 2015

Cara Mudah Delete Status Di Facebook Menggunakan Add-ons

Kadang-kadang bile kite scroll balik tengok status lama-lama, naik segan pun hado.. nampak sangat kebudak-budakan di situ walaupun sekarang pun tetap jugak perangai macam budak-budak.. tu engkorang la, aku dah matang. Masalah ni terjadi kat aku bile fb buat system kononnye update kenangan lame tu.. buatkan aku nak stalk fb sendiri. Bile tengok status zaman kekanak riang dahulu.. malu beb! walau aku terima proses untuk matang tu perlukan masa yang lama.

Disobabkan malu alah aku makin menebal bile tiap kali baca status lelama tu... maka bermula lah perjalanan mencari tahu bagaimana cara untuk delete status lama fb di internet. Kebanyakkan sumber adalah dari internet, almaklum informasi di hujung jari... hehehe...

Kalau kata nak delete one by one status lama dulu memang tak la.. tambah pulak dengan kelembapan internet akan menganggu kecepatan loading facebook korang. Jadi cara mudah adalah dengan menggunakan add-ons yang sangat banyak tanpa perlu membeli, tapi ade jugak yang add-ons yg korang kene beli.. abaikan je, masih banyak yg freeware.

Search Engine (SE)
1. Mozilla.
2. Chrome.
3. Ape2 SE.

Aku pakai dua SE Mozilla dengan Chrome untuk install add-ons (facebook remover). Kalau tak berjaya (not working) gune Mozilla, cube pulak gune Chrome atau mana-mana SE yang korang guna. Cume penggunaan selain Mozilla dan Chrome aku tak berapa nak mahir. Kat bawah aku senaraikan beberapa add-ons yang aku guna untuk delete status lame fb aku, banyak try and error la okey... aku cume kongsikan basic guna add-ons ni je, yang lain pandai-pandai la yek. Hehehe...

Add-ons Facebook Timeline Remover:

Cara Mudah Delete Status Di Facebook Menggunakan Add-ons



Cara Mudah Delete Status Di Facebook Menggunakan Add-ons



Cara Mudah Delete Status Di Facebook Menggunakan Add-ons

3. Search greasemonkey facebook delete status


Cara Mudah Delete Status Di Facebook Menggunakan Add-ons


Add-ons yang keempat berjaya aku gunakan untuk delete kebanyakkan status fb lame2 hanya dengan satu klik (start) tu jerk! puas hati kot.. cari punya cari, alhamdulillah boleh solve problem yg aku hadapi sekarang. Ok gudluck la... mengntuk dah ni, biaselah bulan Ramadhan. Hehehe...
Share:

1 comments:

Friend Remover Pro said...

The friend Remover Pro app is now non-functional. Its upgraded version is functioning well, for the benefit of users, Called FriendFilter Pro. Please check out to download the new app Friend Remover Pro