Saturday, April 14, 2012

Kene Like Dulu Baru Boleh Baca? Esh2 Kesian..

Ape kepentingan dan kelebihan dari buat Script Float Facebook Like ni pada blog kita? uishh banyak kelebihan dia dan memang aku teringin nak buat kat blog aku.. antara lain, visitor akan lalu lalang di belog kita tanpa henti2, boleh bukak mata Nuffnang untuk BE setiap bulan.. pergh.. sape taknak.. kalau tak salah yang fames sekarang ni, samseng facebook.. memang sungguh samseng sampai kene tunggu 400 saat baru boleh baca entry dia, selagi tak LIKE selagi tu tak boleh bukak.. kasihan.. tapi, boleh jer semua orang kata macam mana yang aku kata sekarang, ape pulak pendapat mereka2 yang menggunakan Script Float Facebook Like kat belog drang? hah.. kene tanya jugak woo.. 

Kene Like Dulu Baru Boleh Baca? Esh2 Kesian..

Walaupun aku tak de la pi interview drang ni, tapi aku boleh rasa pendapat drang atau alasan kenapa drang letak Script Float Facebook Like kat blog drang.. rasa2 mesti jawapan drang nakkan visitor yang mencecah K kan? yelah visitor yang ntah dari mane datang. Mungkin jugak alasan drang "aku dah beli, so kot mane pon kene letak" dan yang paling pedih dengar "sukahati aku la, blog aku.." takpe2.. itu semua hak mereka2 yang terlibat, same jugak kalau korang ada dalam situasi drang? lantak aku la blog aku.. kan? (kalau lebih2 la) 

Bagi aku, takde salah pon nak letak amendalah dalam blog korang sekalipun.. itu hak peribadi@persendirian korang.. tapi kite kene tanamkan sifat toleransi atau memahami orang lain.. nampak aku cakap macam aku ni power je kan? yelah.. kan ni pasal Script Float Facebook Like? so aku tulis jela ape yang patot.. kui2.. aku pon dah banyak kali terpaksa LIKE Fb ntah sape2 semata2 nak amik bahan rujukan dari blog sorang tuh, tapi nevermind lah, ape2 pon boleh tambah kawan kan.. cume tulah, terdetik di hati aku nak tulis pasal Script Float Facebook Like ni lepas baca keluhan sorang blogger tentang perkara ni..

Cume kan... pendapat aku lah.. kalau nak letak sekalipun, janganlah di set kan masa pada page tersebut.. letakkan jugak butang CLOSE di page Fb, rasaya lebih bersahabat sikit dari kita macam dah paksa sangat orang LIKE.. padahal dia sendiri pon tak tahu amendalah dia buat tu.. tak ke kesian, buatnye beliau takde Fb, kene pulak mende yang dia cari susah nak dapat.. kesian sangat2.. cume tulah, masing2 ada pendapat masing2.. ada hujah tersendri, sebab ada istilah HAK.. ^_^

Ala.. ape susah kalau dapat masuk blog macam tu, LIKE jela.. iklaskan diri.. paling2 dapat pahala iklas, setidaknye pon dapat la belajar iklas tu macam gane kan.. hmmm.. ni bukan nak salahkan blogger yang pasang script tu yer.. cume suara hati je kata macam tuh.. itukan hak kamu orang, makanya pake kartu AS.. eh.. sukehati kroang la.. yang ponting hepi, jngn buek bondo salah susah.. asalkan berguna bagi semua orang, teruskan lah share segala ilmu yang kroang ada.. sekarang dah sangat senang kalau nak share ilmu2 kita.. nak tak nak jer.. akhir kalam.. Sok ku nak poie KPM.. tinggalah Banda Aceh sekojap.. (^_^)
Share:

1 comments:

SHIMI said...

Kadang-kadang pop up like tu jadi annoying pada readers terutama kalau guna mobile