Thursday, December 13, 2012

Senyumlah Dengan Ketentuan Allah :-)

Senyumlah Dengan Aturan Allah :-)

Kompren kali ni dah termasuk kali ke 3 pertemuan dengan Bpk,Firdaus.. dah hasilnye adalah Anda Datang Lagi, Dan Semoga Pertemuan Akan Datang Akan Berhasil.. haha.. dalam hati sape yang tahu, aku tak maki hamun gile-gile sebab tak lulus kompren sosiologi agama, sebab ape? sebab tu sume Allah yang lebih tahu.. maybe.. urusan aku untuk sidang mudah? maybe.. lepas ni kurang halangan untuk aku hadapi masalah akan datang? sape tahu..

So ape yang aku buat adalah, senyum dan tersenyum.. keluar je dari bilik UPA, aku jalan dengan ketenagan yang sememangnye ketenangan.. yeke? yela sebab sebelum ni, mende ape je yang tak lepas/tak lulus, sume aku maki hamun, sanggup tak tido semate2 nak prepare hal dunie.. sanggup lambat solat semate nak siapkan keje dunie.. huh.. tak rase bersalah ke? so aku cube untuk lupekan masalah MARAH dalam diri nih.. dan memang nikmat kalau kite boleh lawan marah.. serius..

Jap.. bukan tu saje aku tak lulus, nilai tofel (MUET) aku tak sepertimane yang aku harapkan.. hahaha.. senyumlah dengan aturan Allah.. aku yakin je, yakin je dengan tak lulus semua ni.. pasti ada yang lebih baik, pasti ada kelebihan yang Allah akan bagi atas kesusahan, kesabaran yang dah aku tempuh.. ah, bukan susah sebenarnye nak lawan marah, the prinsip is.. perspektif korang pada kemarahan tu harus ditukar kepade kesenangan.. simple?

Jadi sampai sekaranglah aku still senyum.. hahaha.. kene pulak tadi Malaysia Vs Thailand kalah 2-0.. lagi lah tersenyum lebar sebab bola hanyalah bola.. kalah menang adat, tu lah sampai skang, kalau orang tanya aku, kelab mane aku sokong? aku jawap la, sume kelab aku sokong, tambah2 yang kuat, lagi la aku sokong.. sebab bagi aku, jangan lah terlampau taksub sangat dengan "bukan yang kite".. pinsip dia mudah je, lebih bagus taksub dengan diri sendiri dari taksub dengan orang lain, yedok?
Share:

0 comments: