Monday, January 14, 2013

Tutorial Dapat Traffic Dari Gambar 2013

Tutorial Dapat Traffic Dari Gambar 2013

Semalan ada sorang facebooker tanya aku tentang Cara Untuk Picture di Blog.. so aku jawaplah, insyaallah mudah je tu, bukan dengan riak, tapi memang mudah. Jadi terdetik lah diriku untuk buat tutorial tentang Cara Untuk Picture di Blog. Tapi aku tak buat kat cini.. aku buat di second blog aku (Belajar Buat Blog), memang khusus bagi mereka yang first time berjinak di dunia blogging. Kat situlah aku share segala pengalaman aku tentang blogging, walaupun tak sehebat pro@master blogger.. tapi untuk asas, aku rasa dah cukup.

Sebenarnye nak upload gambar memang mudah kawan, sangat mudah dan simple.. tak caye? KLIK SINI. Tapi sebenarnye, blogspot dah letak function SEO untuk image. Maksudnye, korang boleh dapat traffic melalui image, Search Engine akan detect keyword yang tertanam dalam image yang korang upload. Cara dia sangat mudah, rasenye dulu aku dah penah buat, tapi yang aku buat manual dan agak leceh.. skang blogspot dah support function tersebut. So apelagik? :


Cara dia :

1. Upload gambar di blog korang (Blog Post)

2. Klik pada gambar yang berjaya diupload - Klik properties - Title text (sukehati kroang - Alt text (sukehati korang) - OK.

3. Done. Simple kan? haha..

Di second blog aku (Belajar Buat Blog) terlupe nak share trick nih.. so aku share jela kat sini.. dulu blog ni pon tempat aku share blogspot tutorial. Tapi disebabkan dah lame dan menyebabkan niche aku larik dari asal.. aku buat la blog khusus untuk pembuatan blogspot. Serius mudah je buat blog.. (^_^)
Share:

2 comments:

Anonymous said...

thank u sifoo!
tertanya2 bab ni.

Dzasc Skachers said...

@Anonymous: tarak hal... :)