Monday, June 16, 2014

Cara Lepasi Malware Pada Sesebuah Website

Cara Lepasi Malware Pada Sesebuah Website

Virus Malware ni ada terdetect jugak kat blog aku.. bile bukak page Software, maka akan keluar page This Website Ahaed Contains Malware. Ahh ~ abaikan je msg tu, bukan ade virus bahaya pun kalau korang teruskan jugak search di KBM.

Bukan aku nak hack korang pun, dosa tau hack-hack nih.. merosakkan harta benta orang lain.. hehe.. biasenye bile detect Malware pada sesebuah website, kadang-kadang ada software yang isinye ada virus.. so bile upload di Hosting, SE akan detect virus.. sebenarnye takde ape pun..

Kadang-kadang boleh jadi script yang kite tanam di blog/website tak boleh diterima Google, so boleh jadi macam ni jugak.. contoh script yang aku tanam kat blog ni pada page Sitemap. Aku dah lupe script tu aku cilok mane, tapi cadangnye nak remove and install the new one la.

Cara Lepasi Malware Pada Sesebuah Website

Bile jadi macam ni, terserah korang nak teruskan ataupun tak, betul jugak risikonye atas yang mengakses.. tapi kalau aku, tengok pada keadaan jugak.. website yang kite xplore tu, kalau nampak semacam, tak payah la.. tapi setakat blog blogger biase.. tarak hal la..

Bile jadi macam ni, mudah je.. klik pada Advance - Proceed At Your Own Risk. Maksudnye segala risiko ditanggung oleh anda.. eleh macam kalau ape-ape risiko Google boleh tanggung? haha.. nak lagi detail, baca la kat Learn More tuh.. penerangan panjang lebar kat situ..

Cara Lepasi Malware Pada Sesebuah Website

Same jugak kalau jadi macam gambar kat atas.. kalau berani nak teruskan, just click Ignore This Warning. Tapi hati-hati.. jangan sebarang klik brader sister, takut-takut ade yang nak pedajai kite.. macam-macam cara orang boleh buat hanya dengan dapat access komputer kite, tambah-tambah user yang suka simpan secret stuff, contoh password maybank2u ect.

Aku cume bagi cara saje.. ape-ape pun be carefull anything what u want to do, exspecially if onair / online.. tu pasal kalau orang pandai boleh buat duit hanya dengan online saje.. takde modal tapi dapat duit. Caranya? macam-macam cara brader.. hahaha ~
Share:

0 comments: