Followers

Sunday, February 8, 2015

Pesawat AirAsia berlegar di udara 4 jam

 Pesawat AirAsia berlegar di udara 4 jam

KUALA LUMPUR, (MLP) - Pesawat AirAsia X D7172 dari Kuala Lumpur ke Jeddah terpaksa berpatah balik ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA2) kerana masalah teknikal.

Perkara itu disahkan oleh Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) AirAsia Tan Sri Tony Fernandes.

Tony menganggap perkara itu sebagai satu isu kecil dan mengesahkan pesawat berkenaan sudah pun selamat mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA2).

Pesawat itu terpaksa berlegar di ruang udara Selat Melaka kira-kira empat jam untuk membuang minyak dari tangki pesawat sebelum selamat mendarat.


PS: Hal-hal teknikal seperti ini biasa terjadi pada mana-mana pesawat sekalipun dan tak perlu nak jadikan isu kecil ni sebagai satu isu besar. Tapi lah kan.. sepatutnye masalah teknikal ni tak sepatutnye berlaku lagi setelah banyaknye kejadian tidak terduga yang melibatkan pesawat2 Malaysia. Maksud aku, perlu lebih peka dari setiap sudut pesawat supaya perkara sama tidak berulang kembali.. tapi kalu dah nak jadi, nak wat camno kan? bak kate 'ustazah FB', semua yang terjadi adalah ketentuan Ilahi (isu K-POP).
Reactions:


0 Powerfull Critical Thinking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...