Thursday, July 30, 2015

Ulasan - Video - Berita: Muhyiddin Bongkar Rahsia Najib Isu 1MDB


Kali ini Muhyiddin bersuara bongkar rahsia Najib Razak yang sebelum ni ure-ure mengatakan sejumlah wang 1MDB dimasukkan ke dalam akaun Najib Razak. Tonton video pendek di atas, anda ada hak membuat penilaian sama ada benar atau tidak seperti yang dikatakan oleh bekas timbalan presiden itu terhadap penyaluran wang 1MDB ke dalam akaun Najib Razak. Tertanya pulak aku… berani betul TSMY ni cakap begitu siap secara live lagi oleh individu tertentu, kalau lah perkara ni tidak benar… sanggup ke TSMY tanggung risiko atas setiap kenyataan beliau berkaitan penyaluran sejumlah wang ke dalam akaun Perdana Menteri Najib Razak.

Tan Sri Muhyiddin Yassin adalah antara menteri yang digugurkan ketika rombakan kabinet 2015 oleh DS Najib Razak, jawatan yang disandang beliau adalah timbalan perdana menteri sejak 2009 hingga sekarang dan digantikan dengan Zahid Hamidi. Dengar-dengar kononnye ada usaha gabungan antara Tun Mahathir dengan TSMY menentang gabungan DS Najib Razak bersama TPM Zahid Hamidi… ntahla.. nantikan je ape cerite seterusnye. Cume kite sebagai rakyat perlu tahu menilai mana baik dan buruk, benar dan salah supaye setiap keputusan dan suara kite membawa Malaysia ke arah yang lebih baik dan selamat.

Lepas je pendedahan oleh TSMY berkaitan isu 1MDB nih… kau kenal Ahmad Maslan? Kalau tak kenal mohon google first, orang Malaysia kalau tak kenal Ahmad Maslan memang bukan orang Malaysia laaa… beliau lah Menteri pertama kee yang menafikan keyataan dibuat TSMY terhadap DS Najib Razak:

Ahmad Maslan Nafi Dakwaan Muhyiddin Wang 1MDB Dimasukkan Ke Akaun Najib

Ulasan - Video - Berita: Muhyiddin Bongkar Rahsia Najib Isu 1MDB

KUALA LUMPUR: Pemimpin Umno, Datuk Ahmad Maslan menepis dakwaan satu rakaman video yang dirakam di kediaman Tan Sri Muhyiddin Yassin berkenaan aliran tunai RM2.6 bilion ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

"Itu tidak betul.. tidak ada pengaliran wang dan sebagainya. Sebenarnya presiden (Najib) telah memberi taklimat kepada kami Ahli Majlis Tertinggi (UMNO) tentang perkara yang berkaitan.

"Beliau tidak pernah menggunakan 1MDB dan masuk ke dalam akaun dia," kata Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) itu sebagaimana memetik Astro Awani.

Tambah Ahmad, Najib sendiri telah tampil menafikan dakwaan berkenaan bahawa beliau ada menggunakan dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) itu.

Terdahulu, portal Malaysiakini memuatnaik satu rakaman video berdurasi 57 saat yang menunjukkan Muhyiddin sedang mengadakan perbualan bersama Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir dan Tan Sri Kadir Sheikh fadzir di kediamannya pada Selasa.

Muhyiddin dikatakan sebagai menyebut Najib mengakui sejumlah besar tunai dipindahkan ke dalam akaun peribadinya. -Sumber
Share:

0 comments: