Friday, June 17, 2011

|Blogging Tips| Buat Duit Dengan Blog

Nak Buat duit dari blog? macam-macam korang boleh buat dengan blog ni.. bukan sekadar nak income je tapi ilmu baru, sahabat baru, kita boleh jumpa dengan orang yang sama niche dengan blog kita maksudnyer dari negara luar.. dan macam-macam lagi.. tapi orang skang ramai pandang buat blog semata-mata nak kan duit mengalir macam tu jer.. hehehe.. boleh kalau betul nak macam tuh, tapi tak rasa ke kalau buat macam tu dunia blogger ni satu hari nanti akan pupus? (jangan main woo).

Dengan blog, korang boleh menghasilkan duit dengan beberapa cara. Terserah korang dan mungkin dari kalangan korang ada yang kreatif dan itu sangatlah diperlukan. Selama wadud berkecimpung dalam dunia maya ni, macam-macam ilmu wadud dapat tak kira la baik atau buruk.. termasuklah pencarian tentang "Cara buat duit dengan blog" hahaha.. lumrah la blogger dok cari tips macam tu kan? ^_^

adf.ly - shorten links and earn money!

Berdasarkan sedikit pengalaman wadud :

1. Daftarkan blog dengan Nuffnang.

Buat apa yang patut krang buat, ikut arahan yang ditentukan pihak Nuffnang. Kalau kroang penin macam mana nak daftar boleh masuk blog wadud. (BBB Cara Mendaftar Di Nuffnang.Com) di sana wadud dan sediakan tutorial lengkap buat tentang pendaftaran di Nuffnang.

Ni adalah rekomendasi wadud jer.. terserah korang.. mungkin jugak berminat dengan Advertlets? hehehe.. tapi majoriti ramai dan orang lebih suka pada Nuffnang. Benar-benar membayar kepada setiap ahlinya yang daftar di Nuffnang.

2. Join mana-mana Syarikat yang membayar.

Maksudnyer syarikat macam Pay Per Click, contohnyer IncraseBux, NeoBux dan bermacam lagi. Satu tips untuk korang, bagi wadud, wadud sekadar join jer PPC macam tuh dan memang tak aktif hehe.. tapi kalau kroang rajin silakan. So camne nak dapat duit dari sume tu? (PPC) yups.. mudah.. promote sebanyak2nyer. Antara cara nak promote, korang boleh pasang banner setiap dari PPC yang korang dah join di blog korang. ^_^

3. Upload and Share.

Ni yang paling wadud minat.. hehehe..upload and share.. yes walaupun kita letih download satu-satu benda baru tuh, tapi income up ape salahnyer kan? sedikit tips dari wadud tentang upload and share nih :

Mula-mula cari software (misalnya) yang terkini dan korang download. Then upload kan di mana-mana tempat upload yang berbayar atau pun tidak. Tapi perlu diingat, kebanyakan orang tak suka kalau yang jenis berbayar nieh, macam ziddu dan lain2 sebab renyah.. menyusahkan.. lembab.. hehe.. orang lebih suka yang free.. contoh mediafire dan lain-lain.

Tempat Upload Free And Pay :

Mediafire Free.

Ziddu Pay.

4shared Free.



Dan banyak lagi, kalau rajin boleh carik sendirik.. hehehe tu antara yang pernah wadud cuba.. Mediafire yang paling orang suka (ingat tu). Tips lain dari tu, korang jugak boleh letak link pada file yang di share kan tadi dengan Adf.ly atau Linkbuks. Pilih antara kedua tersebut. Selitkan pada link yang korang nak share tadi.

Ok.. siap.. mungkin tu je yang boleh wadud share untuk korang.. untuk pengetahuan, banyak lagik cara selain cara-cara kat atas tu korang boleh cari dan guna pakai, pakai jer istilah ni "sape rajin dia la dapat hasilnya" hehehehe..
Share:

0 comments: