Thursday, November 10, 2011

Tips Body Tegap ~Bahaya Steroid~

Tips Body Tegap ~Bahaya Steroid~

Nak tought? boleh jer, bagi aku sendiri, lelaki tak mactured kalau badan macam lembik jer, ekekke.. (bagi aku ok) tak tak semestinyer.. ada jugak pompuan yang aku tanya, kata taste drang suka lagi guy yang kurus keding, ada jugak yang suka tinggi lampai, ada jugak yang gempal dan len2..

Tapi bagi eden, malu la kalau pompuan tengok badan aku kurus keding jer.. hahaha, takleh2.. that not me.. tak salah pon kalau nak bagi body chantek kan.. hehe..

Tapi perlu ingat jugak, banyak yang salah jalan bile rasa nak body yang cool, nak cepat badan cantik, so keputusan dia amik drug.. maksudnyer steroid.. huh.. pikir baik2 bro, lebih baik, biar lambat asal kekal.. lagi bagus, protein pon aku sarankan amik protein yang asli.. contoh macam telur ayam, susu, milo, ikan, daging dan lain.. tu semua membantu dalam proses metabolisme kiter.. tak perlu keluarkan duit yang banyak untuk beli protein yang dah dicampur adukkan..

Aku just nak kongsi dengan korang video dari Youtube, side effect penggunaan steroid bagi seseorang.. hah.. korang tengok, tapi ni tak bahaya lagi (kira bahaya la jugak) tengok biceps dia.. gelik aku! haha..

Steroid ni macam2, ada yang pil, cecair dan macam2.. kisah nyata dari sedara aku sendiri, seorang pegawai polis pangkat tinggi la jugak (aku da lupe), badan dia aku tengok stedy jer, biasa je, satu hari aku dengau beliau masuk spital, kerosakan buah pinggang, sebab berlebihan amik steroid.. amende ntah steroid, setelah dikaji selidik, ropenyer steroid tuh sejenis dadah yang membantu bagi ahli bina badan untuk pembentukan otot dengan cepat.. hui.. macam best? hah.. pikir la korang, sampai rosak la buah pinggang dia.. ^_^..


Yang ada asma, sakit jantung, darah tinggi.. jangan tengok ea hehehe ~~~~... ^_^...
Share:

3 comments:

Anonymous said...

Bro, pd pengalaman aku steroid tak merbahaya dr rokok, alcohol or even penadol. Aku penah menggunakan roid tahun 2011-2013 then aku stop sebab da busy ngan business n masa dekat gym da kurang. Memang da effect yg aku dapat mcm bdn aku tmbh muscle dlm 8kg pure muscle body fat percentage aku just 6% ja time cutting dlm jangka masa pnjang mungkin akan ada side effect len. Tp mcm aku ckp td klau ambek then pandai2 la cycle yg btoi jngn men hentam inject ja. Setengh org dia ambik steroid kja up dosage ja tak smpai setaun dosage da inject smpai 100mg memang la bhya mcm tu pndai2 tukaq ar n always see the doctor ntuk check darah and ask or their help n opinion. Clinic swasta belambak yg sudi bg advice pd org yg consume bnda ni

Anonymous said...

Aku setuju dengan brader ni. Pandai inject pandai cycle la. Lagi satu, kalau dikira-kira kandungan protein yg dicampur dari solid protein lebih mahal untuk sama dengan gram protein didalam protein powder.

Anonymous said...

Kalau kau betul-betul minat bina badan ni, satu je la eh kau tak cucuk kau takkan besar. Kalau kau setakat main gym nak besar sikit tak payah la nak ambil steroid ni. Ramai sekarang main gym sebab ikut kawan-kawan je.