Sunday, June 17, 2012

BlogWalking Dah Tak Macam Dulu?

BlogWalking Dah Tak Macam Dulu?

Pertame, trime kasih lah pada follower2 blog ini ntah sape2 aku pon tak kenal.. sebab bagi aku, kalau nak follow sekadar nak tambah member blog, lebih baik tak payah buat blog.. blog bukan sekadar untuk mencari kawan, tapi bagi aku yang lebih utama blog digunakan untuk menambah wawasan dan memberi masukan2 yang bermanfaat pada semua. Tu menurut aku.. tapi aku yakin, folower yang dah memfolow blog ini adalah orang2 yang suka sharing pengalaman, itu memang terbaik.. dan trime kasih la pada mereka2 ye.. ^_^

Kedue, aku nak ucap terime kasih jugak pada Nuffnang kerane still bagi jugak BE untuk Kehidupan Blogger Malaysia nih.. hihi.. walaupun aku sejak due menjak ni memalas je kojenye, tapi BE tetap berjalan. First BE UIP Madagascar 3 dan second BE DiGi Samsung S3. Ntah aku pon tak perasan yang ada BE baru, yela bukak pon dah jarang jadi nak hidang teh buat tetamu tu yang jadi problem sikit.. 

Mungkin aku nak bahas sikit topik padal BW ni lepas dah rase muak dengan sikap2 mereka yang melakukan aktiviti BW ni dengan cara yang salah. Bukan salah ape pon, takdelah sampai membunuh atau Meng Hack.. tapi cara yang dilakukan tu adalah untuk kepentingan peribadi yang jelas2 peribadi, aku ulang dua kali tu.. dulu kalau dalam SB (ShoutBOx) aku, ada orang BW mesti drang akan kata 'hi.. BW cini..' atau 'singgih sini' atau 'salam kenal' dan sebagainye, walaupun pada dasarnye aku rasa asyik menda yang sama je.. tapi OK lah sebab masih rasa nak jalan2 kat blog dia pulak..

Ni tak.. kadang aku bukak je blog ni, jarang sangat nak pandang SB.. sebab bile pandang jadi macam tension, padahal kalau diikutkan lantak la kan.. hah tu lah yang aku maksud kan dengan etika tadi, ble tak de kesedaran dalam diri, macam2 lah drang buat.. padahal kalau misalnye kite nak tukar link lah dengan blog dia, tapi sebenar link yang die bagi tu link ke arah lain, kebanyakkannye pada Ads atau yang berkaitan dengan duit, haishh.. sekali orang dah kene, dua kali orang pikir, dua kali dah kene, tige kali orang pikir.. dah kalau 10 kali kene, tak ke menyampah?

Jangan sampai satu hari nanti orang gunakan blog ni suatu yang tidak ada ape2.. sekarang pon kite dah boleh tengok, orang banyak amik jalan mudah untuk dapatkan duit, salah satu cara dengan traffic.. nak tarik traffik bukan perkara susah, cube pikir ape yang pengungjung suke? mudah nye.. traffic sangat mudah datang adalah dengan perkara2 berbau PORNO.. aah.. bukan tipu, memang betol.. tapi masalahnye, betol ke cara tuh? pikio lah sendiri ye.. kite buat, orang terlalai, orang terpengaruh.. hmm.. jawaple nanti.. kalau perkara baik takpe.. same2 la pikir ye.. ^_^..

Share:

0 comments: