Friday, December 14, 2012

Laki Gi Pasar? Ok Pe..

Laki Gi Pasar? Ok Pe..

Laki gi paso? so ape masalah.. style ape laki gi pasar, baru nampak kejantanan seorang lelaki, membuktikan tidak hanya perempuan je yang boleh kat pasar.. laki jugak boleh ape? barulah boleh jadi suami yang berguna dunia akhirat, ni idok.. mengharapkan isteri jep, haish.. malu la beb.. tapi apesal aku tulis pasal suami isteri? masalah skang ni aku nak gi pasar..

Walaupun aku takde lah reti mane nak masak-masak ni.. tapi first masak aku kat rumah ni "mengancam" jugak pe, dua kali jugak la habisnye.. ngeh3.. padahal, resepi sume aku sms mak aku.. nyaris my mader reti baca msg dan balas msg, kalo idak.. melayang jugak la kredit XL aku. Ala dud.. tepon mak je pon, aah.. betol tuh, patutnye aku relax, ok relax.

Bagi aku, laki wajib semua boleh.. wajib dan takde harus, ape yang laki tak boleh buat, termasuklah hal yang menjadi adat bahwa perempuan yang buat, sepatutnye tulah jadi rintangan dan pengalaman bagi seorang lelaki, hidup kene tahu semua.. tambah2 seseorang yang bergelar lelaki. Ni bukan cerita martabat, malu, jatuh standard ke ape, ni sembang pasal kepentingan n pengalaman.

Aku tak nak bile satu hari nati, bini aku buat ape yang aku tak reti atau tak boleh buat.. ahhhhhh, tu bukan diriku, walaupun sehampeh mane pon aku, sebagai lelaki, aku kene tahu ape je yang aku tak tahu.. apetah lagi bile dah berkeluarge, wow.. besar responsibilty tuh, banyak mende nak pikio wo.. bukan nak "sonok" je, sonok2 jugak, ni sampai bini pon tak cukup makan, ape citer?

Ahh.. entry aku pasal kawin muda, awal, belajar, belom tertanam dalam blog ni lagi.. ngeh2, jaga baik.. same jugak macam laki pegi paso @ pasar, bagi aku menjadi satu pengalaman baru bagi lelaki. Sebenarnye, ni bukan satu masalah dan bukan satu pembahagian tugas pada lelaki atau perempuan, tapi ni sebenarnye dah jadi macam adat, adat yang laki buat tu, yang puan buat ni.. adat je dah boleh buat kite jadi suatu kewajipan? salah tu kawan..

Ade pe pompuan tak reti masak, ada pe pmpuan tak reti tanak nasik.. padahal siap ada alat pengukur lagi, punye la kesiannye.. ni bukan menjatuhkan, ni untuk membuka minda manusia, kesian drang, meletakkan satu perkara padahal perkara tersebut bukanlah hal yang wajib diikut.. esh2.. korang tak paham? takpelah, biar aku je yang paham ok.
Share:

0 comments: