Sunday, December 23, 2012

Suke Memaki? Silekan Lah Ye..


Aku tak pasti dengan earning Nuffnang aku yang kadang2 naik time BE ada, walaupun still ongoing, tapi earning aku tetap naik. Antara aku salah tengok atau memang earning aku bertambah, not sure.. sebab memang sejak dua menjak nih, kerap jugak aku usha2 acc Nuffnang aku. Tambah2 dah tahu ada BE baru, lagik la rajin, hehehe.. tips untuk korang pasal BE nih, kalau nak tetap dapat BE yang bertambah2 earning dia, korang kene pandai "jaga" BE tu dari hilang.. care nak jaga? pandai2 lah korang.. haha..

Kadang2 aku rase puas bile ada orang yang maki hamun aku, saje perli2 aku, saje pekene aku.. rase macam dihargai. Bile ada orang saje nak pekene aku depan member2 aku, aku tak rase nak marah walaupun kadang tersentak, nape dia sanggup buat macam gitu.. hahah! tapi tu lah, rase.. ntah, ok je.. lantak ngok la nak kate mende, selagi tak de kaitan dengan hal sensitif aku, silekan je.

Bile mende tu jadik kat diri aku, antara sebab yang boleh buat aku relax je, aku terpikir hukum karma.. wow, prnsip dan keyakinan aku, setiap dari perbuatan pasti akan ada pembalasan, setiap dari kesalahan pasti akan mendapat hukuman.. yeke? korang beragama kan? cube tanye balik, ada tak agama yang tak ajar tentang hukum karma? selame aku belajar perbandingan agama, rasenye tak denga lagik. Tak tahu la pulak kalau terlepas pandang, maybe kalau ada pon, tak mungkin takde aturan sebegitu..

Sebab.. lumrah kehidupan, lumrah kehidupan yang mengajar manusia untuk memahami konsep hukum karma. Contoh mudah, orang yang berusaha gigih untuk mendapatkan sesuatu, pasti hasil yang diperoleh berpatutan dengan usaha dia, orang rajin kerja, insyaallah dapat kekayaan, mahasiswa yang rajin belajar, akhirnye pasti akan mendapat gelar kejayaan.. cube cakap ape yang takde lawan dalam dunia ni?

Balik pada perasaan tadi, aku tak kisah sangat dengan cemuhan orang.. bagi aku lantakkan kome, sebab, aku yakin, ade mende Allah nak bagitahu aku pasal kejadian tu. Cume aku je yang bute hati tak nampak, lastly, lepas dah rase susah untuk hidup.. aku dapat rasekan ketenteraman walaupun sikit je, bukan senang bro.. tapi aku jugak tak yakin dengan ketenteraman aku, sebab aku tahu la sape diri aku, banyak sangat dosa dulu kini dan tak tahu lagi, mmm.. paling tidak, aku tahu.. korang, tahu ke?
Share:

0 comments: