Friday, January 18, 2013

Dot Com Mesra SEO

Wahai Nuffnang.. bile nak bagi BE kat KBM? ngeh2.. bagi-bagi lah satu.. duit tahun baru tak dapat agi? hahaha.. bukan tu sebenar aku nak share, aku nak kasi tengok refferer KBM kat korang lepas dari aku tukar Dot Com.. orang kate tukar Dot Com ni mesra SEO, betol ke? senang di detect oleh Search Engine, betol ke? 

Dot Com Mesra SEO

Cube tengok refferer ke KBM dari mane? semua datang dari Search Engine la kawan.. maksud aku SE (Google, Yahoo, Bing dll). Yap memang beza banding dulu, dulu refferer tuk KBM adalah dari Apesal, FB, Ohbelog dan tempat submit lainnye.. 

Tuk pengetahuan, tempat submit artikel aku hanya guna di Guablog.com dan Busuk.org.. apesal bagi aku agak ketat sikit, dan kejap sangat limit tuk hantar artikel dibatasi.. so agak kurang memuaskan, tapi traffic memang mengancam.. tapi OK je kalau kroang nak try, takde masalah.. bagi aku, blogger yang mule nak berjinak dengan dunia blog, memang aku rekemen kat Apesal dan Guablog.

Aku terdetik nak post pasal ni bile ade sorang blogger yang merungut Nuffnang bagi dia Rm1.brape sen ntah dalam setahun, hehhe.. bagi aku tu perkare biase, awal2 kene la susah sikit, baru la ade hasil dia, xkan awal2 nuff dah bagi Rm beratus? standard la tuh.. blog mane yang banyak UV akan dapat lebih, blog mane yang dapat BE akan dapat lebih.. gitu je konsep Nuffnang nih.

Kalau nak sentiasa ada BE atau UV yang banyak.. kene la rajin update blog, mesrakan blog korang dengan blog orang lain, linkkan blog korang dengan blog yang bermutu tinggi.. mesti up punye lah, dan aku sarankan korang, tukarlah blogspot ke Dot Com.. pasti lebih menarik.. hihi.. nak cube? boleh klik pada banner kat bawah, cara dia sangat mudah dan au rekemen korang daftar under Netkl.
Share:

0 comments: