Wednesday, March 20, 2013

Cara Posisikan iklan Di Bawah Judul

Sebelum nih aku ada share di KBM tentang Cara Posisikan iklan Di Tengah Postingan, skang pulak aku nak share kepada anda sume camne cara untuk Posisikan Iklan Di Bawah Judul. Sebenarnye ade yang tak kene bile aku buat iklan di tengah2 artikel aku, scripts yang dipasang di template mengganggu code IMG, tu yang masalah, bagi aku yang suke letak gambo bebanyak, scripts yang disesuaikan di tengah tadi akan potong code IMG kiter.. sungguh tidak menarik..

Satu lagi, biler anda dah pasang scripts tuk disesuaikan kat tengah, align anda akan terganggu.. dia akan ter "set" kepada align left.. tak comey lah kalau macam tu.. bagi anda yang tak kisah, its ok, tapi aku suke KBM ni kemas walaupun agak bersarang.. so aku pikir jalan terbaik untuk gantikan posisi iklan di tengah tadi kepada di bawah judul artikel.. dan, bagi aku ok lah.. tak ganggu mane2 code template kiter (^_^)

Cara Posisikan iklan Di Bawah Judul

Haku rase, anda patut cube trick yang satu nih.. buatlah pilihan yang bijak, dah macam promoter dah.. aku rase Posisikan Iklan Di Bawah Judul adalah terbaik banding ditempatkan iklan di tengah postingan atau artikel. Cekidot Cara Posisikan Iklan Di Bawah Judul :

1. Login ke Blogger -> Edit HTML.
2. Backup dulu template Anda untuk jaga-jaga apabila terjadi kegagalan.
3. Centang Expand Template Widget.
4. Cari kode <data:post.body/> apabila Anda jumpe banyak kode yang sama macam itu, pilih kode yang nombor dua.
5. Kemudian code iklan anda di atas kode <data:post.body/>:

Save template.. kalau nak lagi cantek, boleh jugak alter dengan menggunakan code (center) dan jangan pulak lupe nak tutup code (center) tadi, nanti tak terbaca pulak coding anda.. ngeh2.. wokeh guys, kalu tak buleh, tanye jer kat bahagian comment yep..
Share:

0 comments: