Sunday, April 7, 2013

PRU-13 Anda Tahu Benar Dan Salah

PRU-13 Anda Tahu Benar Dan Salah
 
PRU-13 dah makin dekat, makin dekat pulak PM pada rakyat. Dekat mendekat adalah perbuatan yang dianjurkan dalam Islam yaitu menjalin silaturahmi antara sesama manusia, tapi kenape perbuatan mulia ni dilakukan pada masa dan batas tertentu dia yep? Dan lagi.. kenape baru sekarang PM baru nak dekat dengan Masyarakat dengan Manisfesto @ Mandat yang dah 50 thn pemerintahan Barisan Nasional susah nak merealisasikan nye?
 
Adakah waktu pemerintahan BN selame 50 thn tersebut Malaysia tetap miskin? Berape banyak tol dan cukai yang menjadi kewajipan pada rakyat untuk membayar nye? Dan jugak kenape mesti nak tangkap Mahasiswa yang cube untuk bersuare berkaitan masalah pendidikan? Bukankah pendidikan adalah perkara yang diwajibkan Allah agar manusia tidak jahil seperti zaman sebelum Islam? Kenape Malaysia susah sangat nak mansuhkan PTPTN yang menjadi tanggungan Mahasiswa bile mereka dah bergelar sarjana? Adakah dengan wang yang diambil dari rakyat ini masih tidak mencukupi untuk pembiayaan bagi rakyat dengan menyediakan keperluan-keperluan asas rakyat?
 
Banyak pulak soalan kau dud, ehh.. ok lah tu, banyak lagi aku nak persoalkan tau.. tapi disebabkan aku malas sangat nak menulis padahal menaip, hanya beberape soalan tu jer yang paling fast aku boleh capai, kalo dok pikir-pikir lagi, sampai bile-bile tak settle, melainkan yang memimpin Malaysia kali ni bukan BN? Hahaha.... kite tak tahu ape yang akan jadi, tapi masa depan yang cerah tu alhamdulillah dah nampak, walaupun aku tak pegi ke KL @ Sel dan pelbagai Negeri lagi, tapi aku dapat rase dengan mata hati nih !
 
Zaman sekarang zaman orang cerdik pandai, zaman orang tahu menilai mana baik dan buruk.. kalau dah depan mata ada Ayam dengan Nasi? Kompom lah drang pilih Ayam, dan yang lagi otai + pantai kompom dah amik Ayam dan Nasik, same jugak dengan suasana dan keadaan PRU-13 sekarang, walaupun masih ramai yang aku nampak still “menyongkuoeng” parti yang “melereng” ke arah hutan Amazon, tapi lagi ramai yang sedar dengan kesilapan dan kebenaran yang dahpun terungkap dari semasa ke semasa. Sebenarnye tak mintak pon, tapi kalau dah depan mata terkantoi.. takkan boleh buat tak nampak lagi? 
 
Last sekali, bile Malaysia dah bertukar pimpinan, tibe-tibe pulak individu yang sebelum ni sangat membenci atau “fcuk” sangat pada parti pembangkang, bile parti pembangkang yang menjadi pemimpin untuk Malaysia, terus kate I Love PM (pembangkang).. husih cepatnye berubah? Hahaha.. so mane peginye prinsip hidup keme? Eh kalau pasal politik ni takpe ubah-ubah prinsip.. asalkan duit masuk wajib berprinsip (^_^)
Share:

0 comments: