Saturday, April 6, 2013

PRU-13 Dan Buku Jingga

PRU-13 Dan Buku Jingga

Insyaallah PRU-13 terlaksana pada hujung bulan 4 nih.. hmm, hg vote ape dud? of kos lah PAS. Kenape mesti PAS? nape tak PAKATAN ke? UMNO ke? saye sokong mane-mane parti yang sebenarnye mengikut aturan Al-Quran dan As-Sunnah. Kalau UMNO mengikut sepertimane yang diajarkan Islam, maka secara automatiknye saye akan vote @ mengundi UMNO, dan begitu sebaliknye dengan PAS. Saye nampak PAS mengikut seperti mana yang Islam mahukan, jadi secara tertulisnye, saye akan mengikut PAS dan PAKATAN.

Saye ada sembang dengan may fater (Ayh i) tentang PRU-13 ni, so macam-macam lah hal bangkit, semua naik termasuklah bab Buku Jingga. Di bab Buku Jingga ni lah membuatkan saye rase nak carik tahu, sebab sebelum ni pernah jugak denga isu Buku Jingga nih, tapi rase sangat malas untuk amik tahu mengenainye (dah macam orang cine). Cari punye cari, lastly terjumpe jugak sorang blogger baik hati ni share Buku Jingga ni dalam 4 bahasa, tapi yang valid di Mediafire cume 2 je.

Mediafire memang problem dah macam UMMO.. upss! silap.. Mediafire memang macam ituh, nak menjaga lah konon nyer.. hik3.. sebenarnye itu lah yang terbaik. Berbalik pada Buku Jingga tadi, anda semua dah baca belum isi dalam Buku Jingga tu? kalau anda belum baca, saya sarankan anda download link yang saye sediakan kat bawah dan bace ape yang tertera dalam tuh. Jangan banyak komen kalau belum baca ye, baca dulu baru komen yerk!

Pilihan ada di tangan anda semua dan anda tahu ape yang anda buat dan ape yang dah terjadi di Malaysia sekarang ni, jangan tipu saye, walaupun saye di Aceh (dah balik pon), tapi insyaallah saye tahu isu semasa yang berlaku di Malaysia, jangan hanya kerana rm500 anda membuat keputusan yang tidak benar, dan pulak.. rm500 tu pon dapat masa PRU je, masa lain kalau apply mesti susah nak alert @ "nampak" keperluan kite tuh. Padahal dah berterabur dokumen atas meja, boleh buat derk lagi? masalah tu masalah.. satu lagik, sekali buat silap, mesti penyesalan yang akan kite dapat.. undian kome berharga weh!~

Owh lupe pulak nak kasi Buku Jingga.. kat saye ada dua versi, satu Buku Jingga bahasa Melayu, satu lagik Buku Jingga bahasa Tamil, yang Buku Jingga Bahasa Inggeris dengan bahasa Buku Jingga Cina takde kat saye.. link download kat bawah yep :

Share:

0 comments: