Wednesday, October 26, 2011

Tips Body Tegap -Front Dumbbell Raises-


Sebelum ada la jugak aku share video dari Youtube cara / penggunaan Dumbbell dengan baik dan betol.. so kali, aku nak share pulak excersice yang khusus buat satu2 otot tu.. kiranye boleh la kite nak set masa untuk otot2 tertentu yang kite nak fokuskan pada satu hari (misalnye).. ok sekarang kite tumpukan penggunaan Dumbbell pada otot bahagian bahu / shoulder.

Tips Body Tegap -Front Dumbbell Raises-
Penjelasan dari ayat 'fokus' pada satu2 otot tu macam ni..

Hari isnin, pukul 1 pm - 3 pm, untuk hari dan masa tu.. korang fokuskan pada bahagian bahu / shoulder je.. boleh jugak kalau nak buat pada semua bahagian otot, tapi mungkin makan masa dan satu lagi, larat ke nak angkat semua benda berat tu? hehehe.. dan seterusnya sampai la full satu minggu, korang amalkan ni, dengan pemakanan yang seimbang.. kompom cantik badan.. serius ^_^..

Satu lagi.. untuk tidak memboringkan korang duk dalam GYM tu (tambah2 sorang2).. korang boleh jugak main ikut set.. tak boring dan praktis.. ape tuh SET? takpe2.. ni entry untuk yang seterusnyer.. hehehe.. ^_^.. jangan silap, kat atas preview cara menggunakan Dumbbell khusus otot bahu / shoulder ok.
Share:

0 comments: