Tuesday, March 13, 2012

Cara Mudah Populerkan Blog

Cara Mudah Populerkan Blog
Fresh lagi dari Nuffnang.com 
Boleh tahan la jugak baiknye Nuffnang kat aku yer, bagi jugak BE walau aku ni update pon macam nak taknak jer.. ntah tengok2 jer kat Nuffnang Acc aku, nampak BE Celcom I love Music.. walaupun sebelum ni BE Adidas Neo aku tak cecah Rm10, tapi beduit la jugak my belogs nih.. hihih.. dulu sampai cecah Rm10 tuh dari BE Maxis Hotlink I-Channel LB, tengah rajin gile ngupdate, buat itu la ni la, mana taknyer.. dalam 1 hari, 3-4 post aku buat, sebenar aku nak test jer, betol ke dari apa yang aku baca, tips2 blogger lain.. dan memang terbukti antara cara mudah untuk dapat BE dari Nuffnang adalah dengan update blog sebanyak yang mungkin, tapi kalau update pun belom tentu ada orang datang kan? hah.. itulah perlu tengok2 balik penggunaan SEO. Memacam cara sebenarnye kalau nak tarik pengunjung ni datang blog kita.. cume yang perlu diingat adalah, pengunjung sangat tertarik dengan entry@artikel yang berkualiti.

Tak penting pun kalau blog lawa, comey atau ape2 la.. yang penting isi, isi molek insyallah blog pon molek.. yelah kalau lawa tuh, sampingan jer, sebab matlamat tadi nak BE kan? buat lah entry2 yang berguna untuk warga maya. Tambah2 pulak yang tak brape pandai dalam bab IT nih, tapi impossible kalau drang tak tahu IT dan mungkin jugak boleh jadi.. gunalah kepakaran yang ada, aku pon bukan pakar mana pon, baru staun jagung dalam dunia blogging nih.. tapi dapat gak BE oooo dari orang yang tak dapat kan? dulu aku memang giler2 blog nih, maksudnyer, stiap kali aku post, mesti aku akan ping atau share pada mana2 web tertentu dan itu memang penting kalau rasa nak blog cepat populer.. PING dan SHARE.. orang nak kata ape lantakkan, bising2 kenape lak kan? ngko blog pon tarak? yap.. tapi skang aku just post jer entry terbaru tanpa perlu PING atau share, cume aku setia la jugak dengan gengs Apesal, Ohbelog dan Gengcyber. Aku nak remove kowt Gengcyber, sebab macam tak bergerak jer traffic dia.. pelik dak aku..

Tips aku? ahh aku tak main sangat tips2 ni, dulu boleh lah.. jangan kata aku sombong pulak ye, rasanya kalau kata aku sombong, tak patut wooo sebab tips2 dah pun aku bagi kat atas.. cume tak spesific jer.. hahaha.. ok lah.. biasanya aku akan buat macam ni :

1. Buat artikel yang panas, HOT, news. Jangan lupe artikel yang berkualiti, isi dengan fakta2, pendapat korang, dan linkkan sumber pembacaan.
2. Carilah mana2 web yang boleh membantu korang, share kat situ, web yang power la.. contoh Syok.org, Gempak, Apesal, Ohbelog, jugak manfaatkan Innit ok.. dan sebagainya.
3 Tarik perhatian Nuffnang dengan renew Biodata Blogger di Nuff Acc masing2. Boleh jugak hantar surat mengatakan kalau rasa nak sangat BE ^_^.

Cara Mudah Populerkan Blog

Banyak lagi cara korang boleh buat, PING pon antara cara untuk promosikan blog korang pada Google Rank. Tapi jangan skali PING 8 kali, nanti dianggap spammer pulak.. skali PING dah cukup sekadar nak bagitahu Google yang blog telahpon diupdate, so senang Google tangkap mana2 ayat berkaitan dari pencarian warga maya. Tapi kalau blog dah power, tak payah dah sumer tuh, korang update je.. Google terus update.. nak tengok power ke tak blog korang, try search kat Google dengan keyword blog. Contohnye blog aku Kehidupan Blogger Malaysia.. try lah, kalau dapat macam kat atas tu kira OK lah, ni bukan nak tunjuk power nye Kehidupan Blogger Malaysia ni.. tapi alhamudlillah kalau Google detect blog aku sampai macam tu.. hihihihi..
Share:

0 comments: