Saturday, December 29, 2012

Hidup Wajib Berprinsip Bro-Sis..

 Dah aku removekan blog list aku yang agak kurang membahagiakan diriku.. walaupun aku tahu, takde blogger yang nak listkan blog aku di blog drang, tapi kali nih aku dah berpikio, matlamat utame aku berblog untuk ape? dulu mungkin aku ada terpikirkan cikeit pasal pames, famous, ada jugak terpikir takut orang kate aku ni out to date, yelah sepatutnye ade, tapi aku takder. Tapi betol ker sume tu? meh sini nak hurai saboh2, ni blog pribadi, so pandangan aku aku pribadi jugak, ada kritikan saranan masukan, silekan dengan hormatnye, aku tetap terima selagi tak bersangkutan dengan masalah pribadi.

Matlamat aku buat blog,? aku betol2 semangat pasal blogging nih.. sampaikan, aku kerah2 member2 ntah sape2, create blog.. hahah! aku bagi la sikit tips, kelebihan, kebaikan dan banyak lagik dari berblogging. Yang pertame, of course lah sebab aku minat IT, dunia IT @ dunia maya, bersosial di dunia maya, sape yang tak suke bersosial di dunia maya? semua orang suke, tak kire tue mude, same jep.. cume, dari segi mengaplikaskan tu jer, berbeza, ada yang menggunakan kearah kebaikan, atau sebaliknye. Tu aku tak moh amik tahu, maybe aku akan buat artikel pasal tu, macam menarik..

Amik amik contoh, bersosial di FB. Sape takde fb? majoriti semua ada FB, walaupun kadang2 kite rasenye dah macam kuli bagi kaum Yahudi, boikot Yahudi, but still help them!! hah!! aku pon same, so? macam yang aku cakap lah, setiap orang, beza cara dia menggunakan kelebihan yang tersedia ade nih, ingat.. manusia itu makhluk yang baik, jadi, tak semua orang tu jahat. Ok2...... dari itulah (fb, forum, drupal, twitter, dll) aku merasekan, hmmm.. apelah salahnye kalau aku yang jadik admin dengan tulisan aku sendiri, wow.. dan aku tak mengharapkan @ terfocus pada web orang lain, maka.. jadilah "Rumah Aku Sendiri" Kehidupan Blogger Malaysia. Bermacam rintangan sebenar KBM ni nak "bangun".

Nape pulak aku pegi remove blog list aku yang bertimbun kat column belah kiri tu? dan sekarang tinggal 10 blogger jer. Hihih! jangan terase bagi yang membaca, atau yang berkaitan, aku remove para blogger tersebut sebab, kadang mereka tidak memberi aku info @ manfaat tentang artikel mereka. Aku ni sebenarnye agak terlambat sikit pasal2 nak catchup isu2 semasa ni, so.. kalau blog yang, mungkin terlampau kearah pribadi, aku tak berape nak suke sangat. Dan, mungkin hal yang same jugak korang rase pada KBM, itu, terserah korang. Tapi ni pandangan aku.. so maaflah, tapi jujur aku kate.. korang memang blogger yang baik hati dan budiman, cume aku je kolot kurang kenal korang. Kalau nak change link, bagitahu jer.

Masalah pames, famous, nak glemer, nak ada nama, nak itu ini... dulu memang aku akui lah, nak jugak la sikit orang kenal kite, nak la orang yang kite tak kenal.. tapi kenal kite, hahah!! naluri manusia la bro-sis.. sape taknak terkenal? ada sorang dosen aku, dia sorang yang bertolak belakang dengan ape yang seharusnye menjadi kebiasaan manusia. Aku tak salahkan beliau, tapi itulah manusia, Allah ciptakan tetap punyai naluri, tetap ada rase keinginan terhadap suatu yang baru, nikmat, hikmat dan mende2 apelah.. tapi skang aku terpikir, untuk ape aku buat blog ni, semate2 untuk sume tuh? esh tak berbaloi lah pembaziran mase buat banyak artikel, hanya untuk tu je? hmmm.. lebih baik aku jadik artis, cepat sikit glamer.

Itulah beberape sebab yang aku rase boleh diterime oleh akal pikiran aku, hehehe.. kalau tak boleh diterima oleh akal2 anda semua, maaflah, dan mohon baca di perenggan awal, jadi, ni cume pandangan aku pribadi, tiap orang ada ciri2 tersendiri, ada konsepsi sendiri, prinsip hidup sendiri, pandangan hidup sendiri dan macam2 sendiri, bagi aku.. semua tu bagus, cume.. selagi "sendiri2" tu tak menyalahi hukum Allah, adat Islam, boleh je digune pakai dalam praktek hidup manusia. Tapi kene jugak ingat, manusia tu, saling memerlukan, saling terkait antara satu dengan lain, jadinyer.. mendengar pendapat orang lain jugak penting walaupun itu berkaitan dengan masalah pribadi anda. Peace!!
Share:

2 comments:

mario said...

ecece...blog ko ni byk jugak manfaatnye bro...siap ada penulis tamu lagi...tp mcm dah lama dia tak menyumbang>ke aku yg ketinggalan... err...aku sbnrnya dah jadi silent reader je skrg ni...tu yg jarang komen kat mana2...

Dzasc Skachers said...

hahahaha.. penulis ke dua ke bro? maybe beliau dah kurang menulis skng, sebab keje dan dah bersuami, aku jela sorang, kekeke.. owh, thanks lah kawan, jangan silnt killer sudah ,cuak gak aku gitu.. :D