Monday, January 7, 2013

Blog Aku Didelete? Owh No!!

Blog Aku Didelete? Owh No!!

Koorang ingat lagi tak aku pernah review my new blog? (Ayik Mencue). Now, the blog has been deleted.. see this link (http://moral4all.blogspot.com/), sheeeeeeeetttt.. hahahaha.. hahahahaha.. mende2 yang aku sayang, relax er kene delete, Google anggap spam, yeke aku spam? yelah tuh.. kadang2, pengalaman boleh merosakkan diri kite jugak, maksud aku, pengalaman yang tak digunakan dengan sebaiknye, conffirm hancus, the example.. blog aku tuh, wawawa.. padahal artikel tentang SEO aku dah banyak dalam tuh, ada la walau takde lah sebanyak mane, dan artikel2 lain.. mahal weh!!

Tapi sebenarnye aku tak kisah, memang aku rase aku ni spammer dalam new page aku tuh, aku tak sabar dalam berkarya.. so disebabkan tak sabar, mende yang mudah.. boleh jadi susah, hmmm.. memang menambah wawasan aku lagik, sebelum ni, blog aku dah banyak aku create.. tapi sampai skang still live bro-sis.. tapi my new blog tuh, tak sampai seminggu dah kene remove..kah2.. best2.. takper2, ko spammer la dud, tu lah pasal kene remove, kalau aku jadi Google customer service pown, aku dah buang ngko.. ceit, bedebah punye kawan..

Itulah pasal, Nufffnang.com change my status to non-glitterati.. aku siap hanto dua ticket lagik, satu protest pasal nape boleh tukar macam tu jer, padahal tak pernah KBM dan New blog tuh... takde pulak letak iklan selain Nuffnang.com.. tapi apesal boleh slumber je drang ubah3 cenggitu? secara detail, aku memang tak paham dengan system glitterati nih, tapi lepas aku delete blog aku yang tertanam dalam Nuffang.com, my status is changed.. confirm, is that because my new blog. Hohoho... tak pepasal kan? tak pe, kat bawah aku akan bagi point2 nape blog aku boleh ter-remove (ter tak tahan tu).

The point is :

1. Artikel yang sangat banyak ditulis dalam satu hari.
2. Link yang diletakkan dalam kotak comment orang lain. Sehingga user mengangap kita sebagai spammer.
3. Bersaing keyword. Contoh : SEO, Friendly SEO ect.
4. Pinged, Shared, Linked. Sume tuh boleh menyebabkan blog korang dianggap sebagai spammer.
5. Terlalu banyak edited di bahagian HTML (template).

Tapi.. lantak la kan blog tersebut didelete, lagipon, aku dah jumpe balik my oldest blog, betol2 lame.. blog yang sejak aku sem 4, haaaahahahaiiii. sonok die jangan citer lah, bukak punye bukak, rupenye bertimbun komen orang, hahaha,, hampeh punye owner, mesti drang kate aku tak bertanggungawap.. tapi skang aku dah ubah sume2 dari blog lame aku tuh, kepade tampilan dari blog baru aku.. tak paham? aku amik template dari blog baru, kemudian upload ke tempalte blog lame. Mesti dah paham kan. So.. new interface lah.. hihihihii!!

Review lah kejap kat cini :
Share:

4 comments:

Anonymous said...

wah saya turut berduka ya . semoga tidak terjadi pada blog kita gan

www.sarofudin.com

Dzasc Skachers said...

@saro fudin: insyaallah... amin.. :)

judi bola said...

turut berdukacita gan.. Tapi pasti dibalik setiap musibah, selalu ada hikmahnya gan :) hehe

Dzasc Skachers said...

@judi bola: betul saya setuju.. ada baik dan ada buruk dia.. :)