Saturday, July 23, 2011

Entry Kebangkitan

First.. sory sebab sekarang dah makin lazy nak jalan-jalan blog kengkawan, maybe lepas dah habis final, game bertimbun tak habis lagi main, hehehe.. jadi tak heran kalau Nuffnang pown merudum.. ^_^ semua penah merasa macam ne kan? ada masa rajin dan ada masa jugak akan malas semalas-malasnyer.. ^_^


Takde kaitan pown n3 ni dengan beberapa patah perkataan kat atas, sebab just nak ingatkan balik diri wadud selaku insan yang lemah bahwa hidup ni takde ape yang boleh dibanggakan, takder ape yang best, takder ape yang menarik dan takder ape yang boleh kite buat ape-ape kalau tidak diselangi dengan Quran dan Sunnah. B.coz what? sebab dunia ini adalah sebuah alam metafisika atau khayalan fikiran manusia yang diberikan oleh Allah sebagai tanda kekuasaanNya, untuk melihat bagaimanakah sebenarnya menusia ni, sombong? belagak? hina orang lain? merasa tinggi? zaman akhir ini sudah sangat membuktikan setiap dari kelakuan manusia yang baik maupun buruk.

Nak makan? pegi jela kat dapur atau kantin ataupun mana-mana kedai, melantak puas-puas, tapi setakat mana sangat nak melantak? sampai pecah perut baru nak berenti? last sekali keluar jugak perkataan "aku boring la makan3", jadi mana bestnyer dunia ini dari kenikmatan makanan??

Nak kaya? rajin-rajin kerja, mohon pada Allah semoga diberkati dengan kekayaan yang telah diberikan kepada kita, tapi setakat mana sangat dengan duit yang bertimbum banyak dalam bank tu? tak rasa terancam ke dengan perompak? buat ape rumah, kereta besar tapi hati tak tenang? untuk ape duit yang banyak dalam bank tapi tiap-tiap hari ada je ugutan bunuh sana sini? last sekali mesti keluar jugak perkataan "aku boring jadi kaya", mana pegi best nyer dunia dengan kenikmatan kaya??

Kadang-kadang orang jeles dengan kawan dia yang dah kawin awal dari dia, sanggup tinggal mak ayah semata-mata nak kawin dengan pasangan walau tanpa persetujuan mak ayah, sanggup pinjam duit semata-mata nak kawin lari kat Thailand, untuk ape sebenar kawin tu? seks kan? kalau pikir-pikir, seks tuh adalah kenikmatan yang lahir setelah sampai tahap klimaks, lepas tu? ape yang best? yang bakal datang pastilah dugaan-dugaan dunia, dugaan syaitan, last sekali keluar kata "aku menyesal kawin lari". Kat mana letaknyer orang kata BEST dalam kehidupan ni??

Perkataan "aku boring" adalah perkataan yang sangat biasa bagi setiap manusia, ntah sape yang cipta perkataan "boring" ni.. takut jugak nak tulis entry pasal ni sebab semua neh menyangkut dengan kehidupan harian umat manusia termasuklah diri wadud. Jadi ini adalah sekadar usaha wadud untuk ingat mengingati sesama sahabat terkhusus diri wadud sendiri, jangan pulak ada yang pikir, eh bajet bagos pulak mamat neh.. sebenar orang yang menulis ni lah orang yang merasakan betapa menyesalnyer telah melakukan dosa-dosa di dunia. Sesama la kite ingat mengingati supaya nanti di akhirat masing-masing dari kite masih boleh bertegur sapa dalam keadaan yang selesa dan harmoni, amin.
Share:

0 comments: