Wednesday, January 11, 2012

Kod Gitar Suatu Kenangan -Kristal

Ni contoh dari lagu yang korang boleh main menggunakan gitar lepas beli Ebook Panduan Belajar Gitar Cara Pantas ni seharga RM 40.00. Aku bukan nak promosi lebih walaupun link dari Ebook tersebut adalah dibawah refferer aku, ni eklas aku nak bagitahu korang informasi nih sebab aku dah pon beli dan menjadi pulak lepas dapat Ebook Panduan Belajar Gitar Cara Pantas nih.. boleh baca kat sini dulu.

Aku ingat nak letak jugak video aku, tapi macam beterabor jer, hahaha.. jadi aku bagi korang tab lagu untuk lagu Suatu Kenangan -Kristal, yang aku nak bagi tahu kat sini, dari Ebook ni, senang-senang jer korang dah boleh mainkan gitar korang beberapa buah lagu kegemaran korang. Aku pon mula tak caya.. lasty, hah.. betol lah.. cume tak perasan jer, huhuhu.. ^_^..

Kod Gitar Suatu Kenangan -Kristal

Tengok kat SINI kalau berminat, kat bawah aku sertakan tab lagu Suatu Kenangan :

intro: Em

Am                    Dm        G                    C
Berarak mendung awannya kelabu Menambah resah luka dihatimu
F                    Dm           E 
Kesepian malam seakan mengerti Cinta yang dalam kehampaan
Am                       Dm         G                 C
Mungkin kau dan aku terlalu berbeza Cintamu dihati hanya sandiwara
F                      Dm            E                    Am
Kata dan janjimu mudah kau persia Di balik senyum aku sengsara

F          G               Em                     Am
Pernah jua aku nan mencuba Melupakan kenangan kita bersama
F                G            Am
Namun aku tiada terdaya Melonggar mu terpinggir ku dari ingatanmu
F                  G         Em                    Am
Makin lama makin ku mencuba Semakin rindu datang nan melanda
F                        G          Am
Kasihmu ke mana hilang arahnya Kini cinta lumpuh dan tak bermaya

C/o
C                    G    Dm                      Am
Berikanlah aku kepastian Agar dapat kuteruskan perjalanan
C                      G         F             E
Kepadamu tuhan aku harapkan Berikanlah aku kekuatan

Tengok? lagu Kristal yang satu ni memang sedap dah, sebenarnyer nak mainkan gitar untuk lagu ni takde lasusah sangat.. hehehe.. cume kene dengo baik2 camne cara pluking dia, dah dapat.. sebab kebanyakkan chord kat atas tu sumer kod-kod asas yang korang bleh buat. GudLuck.

P/S : aku update rini sebab tensen lepas kene bancuh dengan dosen lamer giler!!!! nyaris proposal siap, huh!
Share:

0 comments: