Thursday, January 17, 2013

Cara Tukar Video Ke Format Gif -Software-

Ropenyer dah lame ada software converter dari video ke GIF.. hahaha.. aku memang dari dulu dah tahu, cume malas nak amik tahu, lepas aku termasuk dalam satu blog tu, tengok dia buat tutorial menggunakan gambar GIF, pergh somat pulak den nengoknyer.. sejak dari itulah.. aku praktekkan software ni untuk buat tutorial dalam bentuk gif.. sempoi dah pe.. hahaha..

First korang boleh jimat space @ kecilkan space untuk korang posting pasal tutorial bergambar, banyak sangat gambar dalam satu posting akan membuatkan blog jadi lembab, dan visitor pon lari la cari blog yang lebih ringan dan berkesan, kelemahan bagi aku, maybe visitor akan penin sikit dan perlu tunggu lame (xleh pause) untuk gambar tu spin dari awal balik.. hihi, terpulang pada kroang.. aku cume share.

Korang boleh tengok posting aku menggunakan software ni pada second blog aku : http://blogspot-train.blogspot.com. Selamat mendamloeeeed.. (^_^)

Tuwoe loen.. lam folder nyan na ley software.. B1FreeArchiver, Freevideotogif dan AviToGif_0-3_fullPack. So yang aku rekemen korang guna adalah software AviToGif_0-3_fullPack, lebih praktis, simple dan mudah digunakan, tutorial bergambar aku sediakan.. lucky for you lah ye..

Cara Tukar Video Ke Format Gif -Software-

Download here 
Size : 22.65MB
Share:

0 comments: