Thursday, April 11, 2013

Buat Design Baju Secara Online. Terbaek ~

Buat Design Baju Secara Online. Terbaek ~

Jacket tuh adalah hasil seni dari aku sendiri. Smart tak? walaupun anda sume kate tak smart.. tapi aku tetap kate jacket tersebut smart.. sebab aku akan berbangge dengan ape yang telah aku hasilkan walaupun buruk dimate orang. Owh aku bukan nak kongsi dengan anda tentang jacket yang aku buat, tapi nak share sikit how to create jacket kat atas tuh. Serius very simple steps.

Untuk pengetahuan, aku tidak membuat jacket tersebut menggunakan aplikasi atau software-software yang mane memerlukan sedikit kepakaran dan keahlian dalam meng install software tesebut. Design untuk jacket tersebut aku buat secara online, maknenye.. anda jugak boleh menghasilkan jacket atau baju atau seluar atau yang berkaitan secara online.

Buat Design Baju Secara Online. Terbaek ~

Memule, silekan anda untuk masuk ke website yang bagus ini : http://www.customink.com/. Kemudian sila ke bahagian Category atau Product (http://www.customink.com/categories/). Pilih jenis atau product yang anda ingin buat secara online di Customink.com, kemudian klik. Di sini product yang aku akan gunakan adalah T-Shirt (http://www.customink.com/categories/t-shirts/4/). Lepas kite dah pilih T-Shirt product, kite kene pilih yang lebih spesific, kat sini aku akan amik Long Sleeve. So klik kat situ (http://www.customink.com/categories/long-sleeve-t-shirts/17/styles).

Buat Design Baju Secara Online. Terbaek ~

Buat Design Baju Secara Online. Terbaek ~

Kemudian pilih warna (pick color) yang anda mahukan. Kat sini aku akan pilih Gildan Ultra Cotton Long Sleeve T-shirt, klik pick. Kemudian Select a Color, Then Start Designing (http://www.customink.com/lab?PK=06100). Then anda akan dibawa ke page khusus untuk memulakan design mengikut selera atau kretivitas anda. Aku tak kretif sangat, tu pasal jacket yang aku buat tuh busuk jep (^_^). Owh lupe, kat situ, disediakan fasilitas seperti - Add Text - Add Art - Add Names. Hmm.. pandai-pandai lah anda ye, klik pada mane-mane yang rasenye boleh di klik ye. 

Buat Design Baju Secara Online. Terbaek ~

Lepas dah siap seme.. jangan lupe untuk Save/Send. If you dont understand, u can see SS kat atas ea. Create Design Name, your Email (sangat penting) untuk dihantarkan design yang telah anda siapkan ke email yang anda isi tadi, kemudian klik Save Design. Buka Email anda, dan anda akan dapat email dari CustomInk.com . Selamat ber design !! (^_^)
Share:

0 comments: