Wednesday, April 11, 2012

Software Deteksi Gempa (EarthQuake) Mediafire

Semalam my besday 11 April 1989 dan semalam jugak hari terhebat dalam banyakye kali adoi pon ter ber besday au dah berlalu, terjadinya gempa paling hebat dalam sejarah hidup aku selama 4 tahun menetap di Acheh Indonesia. Kekuatan gempa pertama yang aku dengar 8.9 Scale Richter, then dalam 2 jam lepas tu aku tengok berita RCTI gempa dengan kekuatan 8.5 Scala Richter (Sumatera). Ni bukan nak cerita may story dan aku bukan orang yang suka kongsi story2 macam ni.. ni cume selingan (^_^).. memang dan memang, suasana kat Acheh sangat menggerunkan.. tak penah2 penuh setiap jalan dengan kenderaan.. yap.. bak kate kawan2 aku "Gempa 5 mint je, org pi msjd sampai 5 hari" ada jugak "tak penah2 aku tengok minah2 pakai baju tidor mai masuk Baiturrahman" keh2.. Allah marah.. maafkan daku ya Allah..


Software Deteksi Gempa Mediafire

Okes.. aku sebenarnye nak share barang jer (software), tapi disebabkan terlalu tension dengan blogger2 yang upload Software Deteksi Gempa ni kat Ziddu, itu pasal korang tengok ada bebelan aku di atas.. bukan ape, paling2 pon carik la filehosting yang menarik sikit, ni pakai Ziddu, dah bebelas kali aku download putus2 dan putus.. mau tak tension? hah kali nih aku up dalam Mediafire.. puas hati!

Memang tu semua hak drang, tapi pikir la orang yang memerlukan jugak.. appara.. lantak korang ler.. ape2 pon aku dah share dari Mediafire.. kalau ada yang bising jugak, memang nampak kaki la (^_^).. yap software Software Deteksi Gempa Mediafire nih sangat berguna bagi sape2 sekalipun.. terutama mereka yang berada di Acheh atau tempat yang sering berlakunya gempa.. so kita ada istilah "sediakan payung sebelum hujan". Untuk software Software Deteksi Gempa Mediafire ni, AV aku (Microsoft Security Essential) memang detect virus, tapi tak bahayakan laptop.. jangan risau, AV lain aku tak pasti.. ape2 pon terserah korang nak guna atau tak.. (^_^)..

Download From Mediafire :


ADD-ONS Mozilla Firefox (No Virus) :


Download From Mediafire :

Share:

0 comments: