Thursday, June 12, 2014

Panas ! DBKL Kene Sound Penduduk Kg. Chubadak (Video)


Apabila salah dalam memilih pemimpin, jika si Pemimpin adalah seorang yang memimpin ke arah kebenaran dan ketulusan.. maka masalah seperti ini paling tidak dapat diurus dengan lebih baik dan sempurna tanpa ada ketidakpuasan dari mana-mana pihak.

Sebaliknya jika si Pemimpin memimpin kearah ketidakadilan dalam mengurus rakyatnya.. rakyat akan mula bertindak untuk berdemontrasi, menyuarakan hak mereka sebagai rakyat, melaungkan kata-kata semangat dengan harapan si Pemimpin tadi mendengar keluhan dan rintihan mereka. 

Panas ! DBKL Kene Sound Penduduk Kg. Chubadak (Video)

Apakan daya sebagai seorang rakyat biasa yang tidak mempunyai apa-apa kepentingan pada Raja dan Negara, bertungkus lumus mempertahankan nama baik Negara demi kebajikan cucu cicit mereka? balasan yang setimpal seharusnya mereka terima, bukan dengan menghancurkan tempat teduhan mereka !

Akhirnya rakyat terpaksa akur dengan segala aturan dan arahan yang diberikan demi menjaga periuk nasi sendiri, mungkin bagi "mereka" kami bukanlah makhluk yang selayaknya diberi peluang untuk mempertahankan maruah diri, melainkan hanya melayan lagu "angguk2 geleng2".


Panas ! DBKL Kene Sound Penduduk Kg. Chubadak (Video)

Bukanlah satu hal yang perlu diutarakan sekiranya tidak pernah kami melihat usaha serta hasil dari setiap kata-kata yang keluar dari seorang pemimpin pilihan kami, melainkan perlu bukti kukuh dan penerangan kepada rakyat, agar tidak lagi kami mengatakan Ini Semua Poyo !

Satu soalan, adakah duit Negara adalah milik Pemimpin? ataukah milik individu VVIP? ataukah milik kerabat diRaja? ataukah milik Rakyat? terkadang kesengajaan dalam membuat keputusan itu perlu, tetapi yang melibatkan hak rakyat perlulah dilurus dan diurus dengan seadilnya. Maka.. itulah yang dinamakan Negara Membangun Maju Menuju Wawasan Akhirat.

Sumber : 
Share:

0 comments: