Saturday, March 3, 2012

Pemimpin Islam

Pemimpin Islam

Tuan Guru Nik Aziz pernah cakap “Mereka yang ada wang, menderma.  Yang berkebolehan dalam internet, gunakan internet, semuanya untuk memberikan kemenangan kepada Islam dalam semua segi,” dalam pertemuan dengan pelbagai agama termasuk Kristen dan Buddha. Mereka memberikan kata terima kasih kepada Mursyidul Am PAs tersebut atas sikap toleransi beragama yang ditunjukkan kerajaan Kelantan kepada agama-agama yang lain. Dah jelas kalau drang pun suke dengan setiap kebijakan dari Tuan Guru dalam mentadbir kerajaan Kelantan.

Ahh~ ~ itu baru betol pemimpin Islam, berkonsepkan Quran dan Sunnah Nabi bukan sampai membakor @ merosakkan gereja2 tempat ibadah orang lain walaupun drang bukan agama Islam. Dah salah persepsi kalau kata kita wajib menghancurkan tempat ibadat umat selain Islam dengan beralasan untuk menegakkan agama Islam.. walaupun dalam Quran Allah dah kata, "Sesungguhnya agama di sisi Allah adalah Agama Islam" tapi dalam situasi sekarang ni, hidup dalam masyarakat majmuk, berbilang kaum, berbagai agama tak boleh saling menyalahi tambah2 lagi Kerajaan dipimpin oleh pemimpin Islam. Dan terbukti sekarang, Kelantan berjaya membuka mata para ahli agama mengenai konsep toleransi beragama dalam kehidupan bermasyarakat seperti yang dilakukan oleh Tuan Guru Nik Aziz.

Tapi bile tengok pemimpin Negara (Malaysia) memimpin dengan tidak berlandaskan al-Quran dan Sunnah tu dah wajib kita selaku umat Islam menegur agar pemimpin tersebut sedar dari kesalahannya. Aku ada baca dalam Harakah, satu hadist tentang jihad, jihad juga diterima Allah apabila seseorang mempertahankan Negara supaya dipimpin oleh Pemimpin Islam. Pikir logik la ha.. contoh satu kelompok yang dipimpin oleh Ahmad seorang yang beragama islam tapi dia main judi, kaki pompuan, rasuah, selfish ape jadi dengan kelompok tu? sepatutnye yang menjadi tonggak utama si ketua sebagai contoh teladan baik kepada anak buah dia.. ni tak, dia pulak lebih2.. macam tu jugak dengan pemimpin dalam sebuah Negara, kalau dah pemimpin pon halal lesen judi, arak, Lynas ape cer brow? memang lah nama Islam tapi tak mengikut konsep Islam guane? (Ust. Azhar Idrus)

Pemimpin Islam

1 syarat je yang dia pass yang lain hampas tu bukan nama pemimpin dan tak layak memimpin, lebih baik bagi pada orang yang betul2 boleh memimpin untuk bawak rakyat kepada arus Islam yang sebenar. Biler cakap macam gini marah.. tapi tak pikir pulak marahnye KAMI (rakyat) macam mane, itulah orang cakap jangan asal belajar tinggi tapi tak tahu menilai mana baik buruk, kalo image ko sorang je lucah takpe bro ni sampai KAMI2 pon lucah pe kes? cepat2 le turun dan muak KAMI nengok muke keme nih. Janji bagai nak rak, nak bagi gunung la, sebutir pasir pon tarak.. nak bagi langit la, yang pi amik sisa radioaktif dari Australis tuh buat ape dengan tertubuhnye Lynas last nak pulangkan balik kat syarikat Australia drang tak moh dah.. bodo giler, nampak sangat mende tuh tak berguna, berbahaya.. omputih ni pandai, melepas batuk ditangga jer.. bukan macam N****, ni dah lepas batuk hg pi ngadap pulak memang kene la.. apparaaa..

Baru2 ni aku ada terima komen dari sorang blogger dngan nickname najib, tak tahu la PM beno ke ape kan lantok le BN nak terkubur pon.. yang peliks, dia boleh sokong Lynas nih dari artikel lepas aku tentang Info Lynas. Hahahaha.. dia boleh bandingkan dengan orang merokok lagi, cerdik, padahal dia terlupa pulak nak tanya PM sape yang bagi lepas lesen rokok.. aku masuk blog dia, tengok betollah beliau ni orang BN.. its ok.. aku takde masalah selagi tarak kacau hal aku ^_^.. serius cakap, kalau layan orang2 yang cerdik macam ni susah. Drang ni banyak sangat pengalaman yang membuatkan drang taksub sampai terkial2 nak membenorkan jugak hal yang salah.. kih3.. pikir logik sudah, cube jawap dengan soklan pasl baru2 ni ada perhimpunan Hijau 2.0 save malaysia anti Lynas sampai beratus ribu orang mai.. drang sume tu bodo ke? ke hg sorang jer yang belajo tinggi sampai tak buleh nak beza mana baik buruk? ^_^

PRU 13 ni harapkan pada setiap individu mengambil keputusan (mengundi) yang benar dan jelas supaye pemimpin baru akan datang ini lebih membawa Negara kepada jalur Islam yang sebenar, aku macam dah rasa confirm Islam (PAS & Pakatan) menang walau tak habis satu Malaysia, tapi nampak majority semasa sekarang.. orang tak bodo lah beb.. sume cerdik2.. banyak sangat dah hal2 negatif @ buruk terealisasi dengan jelas dalam Malaysia nih, kalau bukan license dari Kerajaan yang memerintah sape lagi? tokkan rakyat pulak bagi lesen? kah3.. sebenar suara dalam memilih pemimpin adalah dari tangan rakyat, drang yang melihat, meneliti, membuat kajian untuk kebaikan Negara pada masa akan datang.. bukan men2 punya cerita, salah pilih gelap la masa depan negara, tap aku yakin ramai orang yang dah ada pilihan awal dalam memilih (mengundi) pemimpin yang bakal menggerakkan hukum2 Allah.. cume, paham2 lah kalau orang yang nak tetap jugak memang ni, ape je drang sanggup buat asal menang, yang penting HEPPI ~ ~.. last kecundang di tengah jalan (akhirat)..

Renung2kan lah ayat di bawah ni >>

“(yaitu) orang-orang yang jika kami berikan kedudukan kepada mereka di muka bumi niscaya mereka mendirikan salat, menunaikan zakat, menyuruh berbuat ma’ruf dan mencegah dari perbuatan mungkar; dan hanya kepada Allah kembali segala urusan.” (QS Al-Hajj: 41).

Credit :
Share:

0 comments: