Tuesday, April 2, 2013

Bukti IAIN Ar-Raniry diIktiraf SPA !!

Tibe-tibe pulak rase nak bukak SPA lepas may ses kate "ko kene daftar dan isi kat SPA tuk keje wat".. what that mean? SPA.. SPA yang panas-panas tuh ke long? hah! bukan lah.. SPA tu maksud diew Suruhanjaya Pekhidmatan Awam. Tempat tuk mohon keje, mana tahu satu hari drang panggil interview? kan? so lebih baik dari yang terbaik saye pegi kejap usha-usha web SPA tu.. kot-kot ada info penting tuk saye yang jahil nih?

Yang buat saye semangat nak gi usha SPA tuh lepas dengar dari YPD PKPMI-CA yang ijazah Ushuluddin Perbandingan Agama tak diiktiraf? wow! dulu kate iktiraf, so apehal tibe-tibe tak iktiraf pulak? ape nasib dak-dak ushul? camne dengan MOU yang di war-war kan IAIN Ar-Raniry diiktiraf JPA? nape skang lepas saye dah grad di IAIN Ar-Raniry, JPA kate tak diiktiraf.. ini satu penganiayan (betul ke ejaan) !!

So untuk mendapatkan kebenaran yang sah, lebih baik saye sendirik yang selidik masalah ni, walaupun hanya sekadar di alam maya.. so aku pegi lah JPA, MQA dan SPA untuk mendapatkan kepastian, the result is, my course already added, Sarjana Ushuluddin, dan Universiti pon ada tersenarai di JPA bahagian Pengiktirafan Kelayakan, tapi kenape boleh dilabel sebagai Institut yang tidak diiktiraf? weird !!

Bukti IAIN Ar-Raniry diIktiraf SPA !!

Bukti dari SPA !! tuh cube usha kat atas.. kalau nak besokan gambo, klik je yep, tu dari SPA tau.. bukan SPAM, SPA yaitu Suruhanjaya Pengkhidmatan Awam. Nanti saye update pulak pasal MQA yer.. takpe-takpe, gua memang nak pegi pon PJ, nak talk sendiri dengan orang atasan dier, mudah-mudahan settle masalah..Amin.. untuk kome jugak (dak Ushul).

Pikio kejap ok, kalau lah kate Ushuluddin Perbandingan Agama tidak diiktiraf, nape kat SPA ada tersenarai course yang aku amik? lau nak tahu, JPA - MQA sate team, JPT jugak.. masing-masing ber link satu sama lain.. haish !!
Share:

1 comments:

wanibnuarabi said...

askm.setiap masalah ada jalan penyelesaiannya.takanlah pihak atasan tak cakna pekara ni..marilah kita sama2 mengharapkan ada pihak yang bertanggunjawab dalam menyelesaikan pekara ini terutama pihak kerajaan..ingsya allah semuanya akan selesai xlama lagi begitu juga dgan msalah ijazah dan diploma.hanya dengan cara formal sahaja msalah ini akan selesai.marilah kita sama2 berdoa agar pihak kerajaan dapat menyelesaikan masalah ini dengan segera.supaya masa depan mahasiswa yang selesai dapat memajukan diri demi bangsa dan negara.kerana kita rakyat malaysia yg berwibawa dibawah pemerintahan yang gemilang.amin