Wednesday, April 3, 2013

IAIN Ar-Raniry Di Iktiraf? Wow !!

IAIN Ar-Raniry Di Iktiraf? Wow !! Tadi bapak aku ada ternampak satu poster yang mem promote IAIN Ar-Raniry bagi melanjutkan pengajian agama di Aceh, hmmm.. of kos bawah Minda (Pusat Perkembangan Minda Darul Ridzuan), hahaha.. aku kenal kome weh, Hafizudin, Wafi, Salam, dan lain-lain lah aku dah tak bape nak ingat. Bagi aku bagus lah kalau ada promoter tuk ijazah di Aceh, tapi masalahnye macam sekarang lah.. aku takkan berenti menulis selagi masalah ni tak selesai, selagi kate Ushuluddin Perbandingan Agama tak iktiraf?!

Aku tak tahu ape yang Minda pikir kalau tahu IAIN tak diiktiraf JPA.. yeke tak iktiraf dud? untuk maklumat lanjut, boleh hubungi YPD PKPMI-CA dan tanya sendiri, ok lah banyak keje nak call persatuan, kite cube check sendiri di JPA. Boleh check di SINI. Adekah same dengan ape yang di promote @ dikatekan oleh Minda tentang pengiktirafan ijazah IAIN Ar-Raniry? Aje Naye woo.. aku penah jadi imam di Maahad Islah, same case jugak.. siap buat banner lagik.. siap kate DIIKTIRAF oleh JPA. Den bukan ape.. salah info, silap-silap boleh mengundang kemarahan orang woo.. yelah, tajaan kite kan, orang dah bayar ape sume.. lastly, mudah je Usuluddin tak diiktiraf.. gilow.

Ops..ade yang perlu aku betulkan pada poster yang dipromote oleh Minda, ape tu dud? cube kome besarkan pic@screeshort kat atas, cube tengok di bahagian Mengapa Pilih UAIN Ar-Raniry, Rujuk ww.interaktif.jpn.gov.my. Kalau JPN, aku check dan result yang keluat adalah Jabatan Pendaftaran Negara Malaysia. Maybe salah taip ke ape kan, untuk check pengiktirafan JPA, boleh check di sini (http://www.interactive.jpa.gov.my/webinteraktif/frmMainIktiraf.asp). 

Bagus lah Minda buat promoter untuk ijizah di IAIN Ar-Raniry nih dan jangan pulak kabo aku nak burukkan Minda, malah ni satu pencerahan kepada Minda untuk betulkan balik dan selidik dengan lebih detail, same jugak dengan MOU antara institut-institut dengan IAIN Ar-Raniry Aceh, kene selidik betul-betul.. jangan jadi macam aku, dah 4 tahun setengah, tibe-tibe kate tak iktiraf? padahal dulu katenye diiktiraf bagai.. last minute, eden dah grade, pap! tak iktiraf pulak.. hahaha.. best woo.. 4 thn setengah tu macam 4 jam 30 minute jep (^_^).
Share:

0 comments: